Avatar billede graf Nybegynder
18. februar 2007 - 14:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

1 monitor skal bruges på 2 PC'er

Har lige købt multimedie-pc med Vista. Vil dog gerne bruge min "gamle" XP-pc en gang imellem. Kunne selvfølgelig købe en fladskærm mere, men det er ikke så tit jeg for brug for XP pc'en.
Så en løsning hvormed man kan styre begge pc'er med 1 tastatur/mus (trådløst på Vista maskinen) samt een monitor samme steds, søges.

Spørgsmål:
Findes der en måde hvormed jeg kan "se" begge pc'er? De er opkoblet i fint fungerende netværk med router, og der er Internet adgang fra begge to. Måske er det noksom omtalte "fjernskrivebord" en løsning? Eller...?
Ved godt man kan bruge en switch, men jeg vil også gerne kunne benytte DVI indgangen på monitoren og har ikke kunnet finde en switch med DVI som ikke var helt vild i prisen.
En "opskrift" ville være meget fint :-) Jeg er ikke en ørn til netværk ud over det basale.
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 14:13 #1
du kan fjernstyre den uden 3 part programmer hvis du har XP PRo, men ellers kan du benytte REALVNC.
Avatar billede graf Nybegynder
18. februar 2007 - 14:17 #2
Desværre er der kun XP Home version og Vista Premium til stede. Kan du beskrive REALVNC en smule mere?
Avatar billede michaels102 Nybegynder
18. februar 2007 - 14:20 #3
Brug google.dk og søg på kvm switch.

http://www.pixmania.com/dk/dk/762/xx/xx/104/9/criteresn.html
Avatar billede michaels102 Nybegynder
18. februar 2007 - 14:21 #4
men jo med dvi er de forholds dyre en 13 - 1400 kr
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 14:24 #5
Avatar billede ierikk Nybegynder
18. februar 2007 - 14:33 #7
biltema har vist et omskifter stik

/DATA/KABLER/

DVI-adapter DVI-A til HD15P
Adapter for tilslutning mellem grafikkort med DVI-stik og skærm med et HD15P-stik. DVI-A han–HD15P hun.

Art nr Pris Antal
    23-431 29,90 kr
Avatar billede graf Nybegynder
18. februar 2007 - 15:41 #9
Mange tak allesammen - jeg undersøger lige mulighederne i morgen og vender så tilbage.
Men jerrick: Jeg har både analog og DVI indgang på min monitor (Samsung 930 bf), og det er DVI jeg fortsat vil anvende.
Og ja, switchene er på den helt forkerte side af en tusse når det nu skal være DVI.

Som sagt - kigger på det i mårn :-)

Mvh
Graf
Avatar billede graf Nybegynder
19. februar 2007 - 17:53 #10
Det ser ud til at realvnc er hvad jeg har brug for. Fandt samtdtig en vejledning til opsætningen, og det ser fint ud med at bruge den "gamle" som server.

screem_brille får points, men tak til alle :-)

Mvh
Graf