Avatar billede tofr Nybegynder
18. februar 2007 - 13:33 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke starte Windows update

Når jeg starter Windows Update, og står i velkomst billedet, hvor jeg kan vælge en af knapperne "Hurtig" eller "Brugerdefineret" uanset hvilken jeg vælger får jeg bekseden:

Filer, der kræves for at bruge Windows Update, er ikke registeret eller installeret på computeren længere. Sådan fortsætter du:

Når jeg så vælger
Registrer eller installer filerne igen for mig (Anbefales).

Henter  (der tælles op til 100%)
Register (der tælles op til 100%)

Herefter vendes tilbage til Welkommen til Microsoft Update siden.

Når jeg så vælger "Hurtig" eller "Brugerdefineret" gentages det samme igen!

Jeg har kontrolleret IE indstillngerne for ActiveX-objekter og plug-ins.

Mon der er en der kan hjælpe?

Hilsen Torben Frederiksen
Avatar billede hcma Novice
18. februar 2007 - 13:42 #1
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 14:00 #2
Prøv følgende: START => KØR => skriv: REGSVR32 MSXML3.DLL

og prøv at køre update igen. :)
Avatar billede hcma Novice
18. februar 2007 - 14:14 #3
jacla >>  står og i det link jeg lagde  :o)
Avatar billede tofr Nybegynder
18. februar 2007 - 14:27 #4
Hej

Til hcma
Den link havde jeg se på, der var ikke noget jeg kunne bruge, jeg fik ingen fejlkoder.

Til jacla
Det var lige det der skulle til tak for hjælpen.
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 14:33 #5
Velbekomme :)
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 14:34 #6
havde jeg ikke set hcma sorry.
Avatar billede hcma Novice
18. februar 2007 - 14:42 #7
Klippet fra det link jeg lagde tidligere:
Kan ikke downloade nogle up-dates og/eller får en fejlmelding:
Gå til Start/Kør/ og tast flg.:  regsvr32 wintrust dll
Hvis det ikke hjælper:  Gå til Start/Kør/ og tast: CMD    Ved kommandoprompten skriv så den følgende kommando og tryk Enter efter hver linie:
net stop cryptsvc
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2
net start cryptsvc

Eller kør det script og prøv så at installere igen:
Correct the Cryptographic Service Error Message

ELLER:
Prøv følgende: Start -> Kør -> og skriv    REGSVR32 MSXML3.DLL
Gå derefter ind på WindowsUpdate igen og se om det ikke går ok.
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 14:55 #8
Jeg vil ikke have point, så ta dem bare hcma, jeg havde bare ikke læst alt det, der stod, i linket. :)
Avatar billede tofr Nybegynder
18. februar 2007 - 15:10 #9
Jeg kan se at jeg ikke havde læst alt i linken, og derfor ikke have set løsningen der, det beklager jeg.
Avatar billede hcma Novice
18. februar 2007 - 15:24 #10
vi deler  ;o)
Avatar billede jacla Nybegynder
18. februar 2007 - 16:35 #11
Fint med mig ;)
Avatar billede hcma Novice
18. februar 2007 - 16:46 #12
tofr >>  så mangler du bare at acceptere vores svar  :o)