Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 12:46 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Problemer med logon efter opgradering fra W2K server til 2003 SBS

Hej Håber i kan hjælpe!

Jeg har en server som jeg har opgraderet fra W2K til 2003 SBS.

Serveren og domænet har jeg kaldt nøjagtigt det samme som før!

Pcérne har beholdt deres opsætning!

Alt virker fint bortset fra at nogle gange skal brugerne bruge flere forsøg på at logge sig på(op til 5 forsøg) => og herved kommer event idérne 5805, 5723 og 5513 under system i event vieweren.

De enkelte pcére burde egentlig komme til syne under Active directory and computers under computers når de er logget på. Det går de dog ikke! Jeg har prøvet at tilføje dem manualt der, men det giver ingen forskel!

Jeg vil nødigt til at melde pcén ud af domænet og på igen, for jeg har ikke den mulighed at kopiere profilen(Muligheden er "vissen" under brugerprofiler, når jeg er logget på lokalt som administrator).

Jeg har prøvet at melde en bruger ud af domænet og på igen og så oprette alle brugerspecifikke ting igen, så virker det fint - men det tager alt for lang tid hvis jeg skal gøre det med 15 pcére!

Håber der er en der kender problemet og kan hjælpe!

Mvh Henrik
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 12:52 #1
Har du opgraderet eller er din 2003 SBS en ny installation ?
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 12:54 #2
Hvis det er en ny installation har du så flyttet Computerkonti og ikke bare oprette dem manuelt ?

De skal meldes korrekt ind i domænet da der ligger nøgler bagved i systemmet som AD bruger for at sikre at maskinen har lov til at tilgå domænet
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 12:55 #3
de skal meldes ind i domænet først, det bliver de ikke automatisk, du kan også oprette dem manuelt, (med computernavnet præcist som de hedder under computers i AD users and computers)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 13:08 #4
tak for svarene

Serveren blev forsynet med nye harddiske og installeret med nyt styresystem.

Jeg har ikke flyttet brugerne, men oprettet dem igen manuelt!

Jeg har som skrevet prøvet at tilføje pcen med det præcise navn under Active directory and computers under computers, men det hjælper ikke!

Hvordan melder jeg dem ind igen uden at miste brugeropsætningen, som det ikke er muligt at kopiere!
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 18:11 #5
Kan i hjælpe mig lidt videre?

Har som sagt prøvet at tilføje pcérne manuelt i user and computers under computers med det korekte navn, men det afhjælper ikke problemet!

Jeg tror det er rigtigt som leif skriver at nøglerne bagved ikke er ensstemmende for den nye server og pcérnes gamle opsætning! - men hvad gør jeg! - vil helst undgå at skulle lave alle profiler og brugeropsætninger forfra!

Mvh Henrik
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 18:16 #6
Jeg har ingen idé da jeg faktisk aldrig er gået fra W2K til 2003 (Jeg sprang W2K server over med hensyn til AD)
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 18:16 #7
Men 15 maskiner det tager jo ingen tid at melde dem ind og ud !
Avatar billede leif Seniormester
18. februar 2007 - 18:17 #8
Jeg mener selvfølgelig ud og ind ! :-)
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 18:22 #9
Hvordan melder jeg dem ind igen uden at miste brugeropsætningen, som det ikke er muligt at kopiere!

jo det er skam muligt at kopiere ovenstående så deres opsætning ikke glemmes.
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 19:01 #10
Til Leif:
Nej det tager ingen tid at melde dem ud og ind men hvordan går jeg det hvis jeg ikke har chancen for at kopiere brugerprofilen!

skal man starte den gamle den gamle server og exportere brugerne eller er der andre muligheder?

Til Screem_brille:

Hvordan mener du at jeg skal gøre helt præcis?

Mvh Henrik
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 19:12 #11
Tak for svaret!

Kan du hjælpe mig videre!
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 19:12 #12
efter du har meldt maskinen ud og ind, så log på klienten, omdøb brugernes profiler til navn_gamle (eller hvad du nu måtte kalde dem, log på hver maskine med hver bruger så en ny profil oprettes, genstart og du kan kopiere indholdet fra den gamle profil over i den nye (det er lidt omstændigt, men det viker).
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
18. februar 2007 - 19:21 #13
Hvis du broger roaming profiles, så skulle det da helst ikke være noget problem for så ligger profilen jo på serveren, og ikke på klienten!! Profilen bliver jo også tildelt brugen, og ikke PC'en :-)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 19:23 #14
Til Screem_brille

Ja det ville jeg også gerne gøre, men som beskrevet før så er det vissen i kopier brugerprofil, når jeg er logget på som administrator lokal på den enkelt pc!

Så hvordan kan jeg kopiere profilen? - Hvis jeg melder den ud og ind uden at have kopien af opsætningen - så ryger hele opsætningen!
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 19:30 #15
du tager ejerskab af brugerens profil først ;)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 19:39 #16
Screem_brille

Sådan som jeg har forstået så logger man ind som administrator lokalt på pcén og kopiere profilen, men det er som bskrevet ikke muligt!

Hvad gør jeg?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 19:50 #17
så fortæl hvad der helt præcist går galt ? (for jo det er muligt, men det vil sikkert være et riggtigheds problem, og derfor overtager amn ejerskabet af mappen)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
18. februar 2007 - 20:53 #18
Først tak fordi du vil hjælpe:

Gør jeg noget forkert? - Det som jeg gerne vil er at logge pcén af domænet og i det nye igen - Men dertil skal jeg bruge en kopi af profilen - når den er logget på igen(For så er det jo med en ren profil)

MEN det er ikke muligt at kopiere profilen - man får ikke muligheden under bruger profiler! Valgmuligheden er "vissen"!

Hvad skal jeg gøre - hvad gør jeg forkert!

Jeg har andre servere hvor jeg godt kan kopiere profilen, så jeg ved godt hvordan man normalt går!

Hvad skal jeg se efter, som kan hjælpe dig til at hjælpe mig videre!

Var det indviklet skrevet? - Eller forstår du hvad jeg mener?
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 21:06 #19
du kopierer profilerne i stifinder, der er ingen grund til at gøre det via ovenstående.
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
21. februar 2007 - 07:47 #20
Til screeem_brille!

Undskyld den sene tilbagemelding!

Jeg er ikke lige helt sikker hvordan jeg skal gøre det med at kopiere profilen - Jeg kan godt se mappen med brugerens navn der ligger under Documents and settings, men brugeren i brugerkonti forsvinder jo når jeg melder pcéren ud og ind i domænet!

Kan du forklare mig præcis hvordan jeg skal gøre!

På forhånd tak!
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2007 - 09:07 #21
nej de fosvinder ikke, der oprettes nye (men først i det øjeblik at maskinen ER meldt ind i domænet, og brugerne logger på igen, men de gamle bliver liggende indtil de manuelt bliver slettet.)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
21. februar 2007 - 09:19 #22
Tak for det hurtige svar!

Skal man så logge på som den samme bruiger igen - hvorved der oprettes en ny brugermappe under documents and setting og så kopiere indholdet fra den gamle mappe over i denne?

Eller hvordan skal man gøre?
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2007 - 09:43 #23
jeg ville flytte de gamle bruger profiler (således det nye navn ser mere korrekt ud), og efter brugeren har logget på første gang (og derved fået en profil oprettet) kan indholdet fra den gamle profil blive kopieret ind i den nye profil (nøjes med at kopier i tilfælde noget skulle gå galt, så har du jo stadig kopien)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
21. februar 2007 - 09:51 #24
Det lyder som en god plan!

Tak for hjælpen
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
21. februar 2007 - 10:03 #25
Hvordan giver man egentlig point?

Troede at det gav sig selv efter man havde accepteret svaret?

Er det rigtigt forstået at man giver point således at du(sreeem_brille) for hovedparten af point og leif for lidt for at prøve at hjælpe i starten?
Avatar billede screem_brille Novice
21. februar 2007 - 10:14 #26
du har givet point (alle sammen til mig, da jeg var den eneste der havde lagt det som svar)
Avatar billede henrikr1 Nybegynder
21. februar 2007 - 10:44 #27
Helt fint - tak for hjælpen :-)