Avatar billede demonbreed Nybegynder
17. februar 2007 - 23:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvordan fintuner jeg min computer

Jeg har et Asus p5b-e bundkort med en intel e6600 cpu, samt 1gb Ocz pc6400 ram. Det er første gang jeg køber intel og har læst mig frem til at cpu frekvensen helst skal passe med frekvensen på ram eller kunne divideres op i den. jeg har prøvet at kigge lidt på det med asus AiSuite, men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal pille ved, og hvilken multiplier jeg skal vælge. Så jeg vil gerne have et godt råd til hvordan jeg kan sætte tingene sammen så de passer bedst og jeg får bedst ydelse ud af det - jeg er ikke interesseret i at overclocke:)
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2007 - 09:06 #1
Du skal overclocke for at udnytte PC6400. Altså en hævelse af FSB m.v.
Men alt køre da som det skal med dit udstyr. RAMéne "drosler" sig sig ned til hvad dit bundkort understøtter. Dette er helt normalt ;D

Skal du igang med dette, så vl jeg råde dig til at læse, læse og atter læse på diverse forums. Bl.a her http://www.ocguide.dk/
Avatar billede demonbreed Nybegynder
18. februar 2007 - 10:05 #2
Tak for svaret - dte er helt bestemt de 100 points værd. Ikke en har kunne henvise mig til den guide på de andre forums:)
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2007 - 10:09 #3
Det glæder mig da at kunne hjælpe så.
Avatar billede huset Praktikant
18. februar 2007 - 10:11 #4