Avatar billede anittajonas Nybegynder
17. februar 2007 - 10:45 Der er 6 kommentarer

Trådløs forbindelse virker ikke på min Acer med D-link

Når jeg prøver at logge på min kærestes trådløse netværk - D-link kan jeg ikke se hans netværk, men kun naboens, som er låst. Jeg har dog været på d-linket to gange, men næste gang jeg startede pc'en var det ikke tilgængeligt. Andre kan godt komme på hans trådløse blot ikke jeg med min Acer Travelmate 2490, som er helt ny. Vi har prøvet alt og der er tit problemer med hans internetforbindelse i det hele taget. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak. Anitta
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. februar 2007 - 12:00 #1
Har I slået SSID Broadcast til (eller måske fra for nylig)?

Er der nogen former for sikkerhed på netværket, f.eks. WPA (kodeord) eller MAC-filter?

Har du prøvet at se om det gør en forskel, når du sætter computeren tæt på basestationen? Og har I prøvet evt. at skifte basestationens kanal (via dennes indstillinger)?
Avatar billede anittajonas Nybegynder
18. februar 2007 - 08:41 #2
Hej. Der er ikke kodeord på min kærestes netværk og jeg ved ikke hvad MAC filter er. Jeg ved ikke om SSID Broadcast er slået til eller fra, ved i det hele taget ikke hvad det er. Vi har ikke prøvet at sætte den tæt på basestationen, men naboen kan logge på den og han er længere væk. Ved ikke hvor man skal skifte kanal.Venlig hilsen Anitta
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. februar 2007 - 12:29 #3
SSID broadcast er at routeren sender et signal ud, der fortæller omverdenen at der er et trådløst netværk. Kanal kan man ændre i routerens indstillinger, og kan være en fordel særligt hvis der er andre trådløse netværk som kører på samme frekvens (og dermed forstyrrer signalet). Hvis ikke I selv har ændret på noget, er det dog ikke sandsynligt at det er sket af sig selv.
Avatar billede anittajonas Nybegynder
18. februar 2007 - 16:32 #4
Ok, men vi har intet ændret overhovedet. Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er galt.
Avatar billede old-faithful Praktikant
18. februar 2007 - 16:44 #5
Har du sørget for at trådløst er slået til på den bærbare? Måske er du kommet til at deaktivere det. Kan du f.eks. se andre netværk i området?
Avatar billede anittajonas Nybegynder
19. februar 2007 - 09:44 #6
Ja, jeg kan se og komme på andre netværk. Mit eget derhjemme og jeg kan se min kærestes nabos netværk, men ikke komme på, da det er låst.