Avatar billede anittajonas Nybegynder
17. februar 2007 - 10:39 Der er 4 kommentarer

Kan ikke høre det jeg synger i mikrofonen i hovedtelefonerne

Jeg har fået en helt ny Acer travelmate 2490, men kan simpelthen ikke få lyden til at virke. Jeg synger på internettet på bla. singsnap.com men når jeg prøver at bruge realtek-lyden som er indbygget, kan jeg ikke få mikrofonen til at virke. Hovedtelefonerne virker fint, og mikrofonen har også givet udslag, nogle gange, men jeg kan ikke høre det i hovedtelefonerne, og kan derfor ikke synge efter det, da jeg ikke kan høre om jeg synger rigtigt. Det er det indbyggede lydkort jeg her taler om. Når jeg bruger mit eksterne lydkort fra Creative, soundblaster, audigy2 Z5, kan jeg godt bruge mikrofonen og optage og alt, men her knalder og brager det i lyden - ikke hele tiden men rigtigt meget i løbet af en sang. Hvad kan jeg stille op? Jeg er rimelig godt bevandret i lydindstillinger og er vant til at bruge det og mit eksterne lydkort har altid virket med de andre pc'er jeg har haft og det har knaldgod lyd. Er der nogen der kan hjælpe mig?
På forhånd tak. Anitta
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. februar 2007 - 11:57 #1
Når du siger lydindstillinger, mener du så:

    Start -> Programmer -> Tilbehør -> Underholdning -> Lydstyrke

Her kan man ændre på både indspilnings- og afspilningsniveauer. For at høre mikrofonen skal man normalt skrue op for den.

Hjælper det at vælge Egenskaber og så en anden mixerenhed (hvis du har to lydkort)?
Avatar billede anittajonas Nybegynder
18. februar 2007 - 08:17 #2
Hej. Jamen jeg er superbruger i forhold til at bruge karaokeprogrammer på nettet, og kender næsten alt til lydinstillingerne, så det du skriver ved jeg. Jeg ved også at jeg skal vælge det rigtige lydkort til både afspilning og optagelse, om man kan bruge det interne til afspilning og det eksterne til optagelse, det har jeg endnu ikke prøvet men ellers har jeg simpelthen prøvet alt.Venlig hilsen Anitta
Avatar billede gree Nybegynder
18. februar 2007 - 21:26 #3
Et af de dummeste svar er:
Har du prøver at slette lyddriveren i enskaber og genstarte.

Det lyder dumt, men det virker i 80% af de gange jeg har prøvet.
Avatar billede anittajonas Nybegynder
19. februar 2007 - 09:46 #4
Hej. Jeg mener at jeg har afinstalleret hele softwaren til mit eksterne lydkort og installeret igen med den nyeste driver, men jeg er ikke sikker på at jeg har prøvet at slette lyddriveren til det interne lydkort, kigger på det i eftermiddag og vender tilbage. tak.