Avatar billede wulle Nybegynder
16. februar 2007 - 17:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hysterisk sys fil

Jeg forsøger at ændre i en sys fil på en bootdiskette. Men det tillader den ikke. Blot jeg siger GEM uden at have omgjort noget i teksten nægter bootdisketten at deltage i næste boot. Jeg er ikke i tvivl om at det er lavet bevidst. Da jeg ikke har ændret i teksten troede jeg at det enten var noget med attributerne eller klokkeslettet, men det har jeg prøvet at tilpasse. Lige på sekundet endda. Duer ikke. Så nu er jeg vist på herrens mark. Forslag modtages med kyshånd. WULLE.
Avatar billede plx Nybegynder
16. februar 2007 - 17:46 #1
hvis jeg forstår, du åbner en binær fil i notepad eller lignende, og trykker gem?
Avatar billede plx Nybegynder
16. februar 2007 - 17:51 #2
hvis du skal ændre i en binær fil, skal du benytte en hex editor. En teksteditor som notepad kan ikke bruges
Avatar billede wulle Nybegynder
16. februar 2007 - 18:46 #3
Det drejer sig om en sys fil. Er f.eks. config.sys en binær fil ?
Avatar billede plx Nybegynder
16. februar 2007 - 19:33 #4
nej, config.sys er en almindelig tekstfil. io.sys og msdos.sys er binære
Avatar billede wulle Nybegynder
16. februar 2007 - 20:11 #5
Hvis man ønsker at læse noget som er kompileret, hvilke muligheder findes så? WULLE
Avatar billede wulle Nybegynder
18. juli 2008 - 08:07 #6
Jeg fandt et program der hedder VEDIT. Det kan ordne dem. wulle