Avatar billede fqthjoe Nybegynder
16. februar 2007 - 11:30 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Opgradering fra XP - fejl i sprog

Hej,
Har en Win XP Pro DK, og vil du opgraderer til Vista/Ultimate.
I starten kommer en fejl "Opgradering er deaktiveret" pga. at installationsdisk ikke  er samme sprog som nuværende styresystem.
Både Xp og Vista er på dansk.
Er der nogen der ved hvordan den tjekker.. Er det en fil eller noget i registreringsdatabasen ?
vh thjoe
Avatar billede mysenstein Novice
17. februar 2007 - 06:48 #1
Hej Thjoe

Har du checket at det ikke er en OEM version af XP? For så kan du nemlig ikke opgradere til Vista. Det er virkelig ikke for at spørge dumt, men der er nogen der ikke er klar over det. Hvis du er klar over det, så undskylder jeg på forhånd.

Med venlig hilsen
Lui
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2007 - 08:03 #2
Man kan uden problemer opgradere en OEM version. Hvordan vil du ellers forklare HPs og Dells vista opgraderingsprogrammer?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 08:49 #3
dell er kendt for at indlægge deres styresystemer på engelsk og via en lille fil skifte sprog til dansk. det betyder bare at man ikke kan opdatere explorer til version 7 og det er måske det problem du har???? - altså sprogproblem.

jeg måtte hos min kammerat indlægge win xp helt fra bunden igen. nu virker den.

hvorfor købe dell når de laver problemer for dig???.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2007 - 09:05 #4
"dell er kendt for at indlægge deres styresystemer på engelsk og via en lille fil skifte sprog til dansk"
- Det kender jeg ikke Dell for, og jeg har jo ellers arbejdet for dem. Hvor har du det fra? Desuden kræver det mere end bare "en lille fil" at skifte sprog på en XP siden meget sprog er hardcoded i dll filerne.

fgthjoe -> Din XP pro ville blive opgraderet til Vista business edition. Der er ingen direkte pro -> ultimate mulig alligevel. Drop det, og lav clean wipe og reinstall.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 09:17 #5
for en måned siden fik jeg oplysningen fra microsoft der fortalte hvordan de gør.
for en måned siden sad jeg og samtalte med dell om samme problem - samme svar

det er måske længe siden du har arbejdet for dem.
Avatar billede strych9 Praktikant
17. februar 2007 - 10:14 #6
Det er præcist 2 måneder siden at jeg stoppede. Og det må være en meget forsimplet forklaring du har fået hos dem. Sådan som du fremlægger den kan det ikke teknisk lade sig gøre. Beklager.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
18. februar 2007 - 10:19 #7
tak for svar.
XP Pro er på en IBM/Lenovo Thinkcentre, som er "preinstalleret" på pc'en. Eller rettere man kører installationen igennem via en skjult partition, så mon ikke det er en oem.
Jeg vil så lave en forfra installation, men synes det er ærgeligt når jeg har købt en opgradering, for at undgå at ominstallere alle mine prg./spil.
Hvilken version af Xp, skulle jeg have for at kunne bruge min opgradering til Vista Ultimate. Burde jo kunne lave en opgradering til Vista Ultimata, når man kan købe sådan en version..mærkeligt...
Tak for indlæg, må jeg smide svar så vi kan fordele points, ok.
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
18. februar 2007 - 10:20 #8
ps. det er denne pakke ( bare købt andet sted):
http://www.computermail.dk/core.php?ext=eshop.item&itemno=9010057
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2007 - 10:44 #9
fgthjoe, har du købt den opgradering igennem IBM? Det er det bedste at gøre når det er OEM.

Jeg skulle mene at du kan have hjælp at hente ved at køre Vista upgrade advisor:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=65926&clcid=0x409
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2007 - 11:35 #10
strych9

i win xp hedder det c:\programmer.

i den skudte version hedder det  på drev c:\program files.

i den version der hedder program files kan man ikke opdatere til explorer 7.

hvis du kender systemet kan du så ikke fortælle os allesammen hvordan de gør

og med hvilke værktøjer for det er der mange der gerne vil vide.

det er rigtig gode maskiner de sælger men det er ikke godt med de skyder dem via et eller andet der ikke kan opdateres.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. februar 2007 - 12:06 #11
Du kan rette stien til program files folderen her:
HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ProgramFilesDir
Avatar billede fqthjoe Nybegynder
19. februar 2007 - 08:02 #12
treatmenice,  smid også gerne et svar, så kan vi få lukket spørgsmålet.
Nej, jeg har ikke købt den igennem IBM, men en distrubutør vi benytter, da vi skulle bruge den hurtigt, og jeg regnede med hvis det går gennem IBM/MS vil der gå en del tid.
Jeg nulstiller pc'en og tager det  forfra.
Tak for deltagelse.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2007 - 08:43 #13
fgthjoe

jeg er lige glad med point eller uden så giv dem til en anden.

strych9

jeg ved godt jeg kan ændre stien der men kan ikke lige gennemskue hvorfor man ikke kan opdatere til version explorer7. den melder sprogproblemer.
gider du uddybe det lidt.