Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 22:13 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Grafikkort driver

Hej Eksperten!

Jeg har formateret min computer men kan ikke køre nogle spil fordi mit grafikkort ikke er installeret.

Under "Enhedshåndtering" er der et spørgsmålstegn som betyder driver ikke er installeret. Jeg ved ikke hvad mit grafikkort hedder.
Kan i hjælpe mig med at finde den korrekte driver til min computer. Jeg kan give jer følgende oplysninger.

Jeg fandt denne under "Egenskaber for skærmkort"
PCI\VEN_8086&DEV_2562&SUBSYS_57781462&REV_03\3&13C0B0C5&0&10

Dette står på min computers kabinet:
Intergrated IntelR Extreme graphics

Håber på gode svar, hilsen Furkan
Avatar billede peet-49 Novice
15. februar 2007 - 22:15 #1
Den finder du på cdèn til bundkortet, du skal også indstallere div. driver til bundkortet.
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 22:23 #2
Det skal siges jeg ingen CDer har!
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 22:36 #3
Har du prøvet om windows update har den?
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 22:37 #4
Eller find den på computer producentens website. Hvis du angeiver hvilken model det er, plejer man at kunne finde alle driverne
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 22:47 #5
Nej jeg har ikke prøvet Windows Update siden.

Boxer, det er en Compaq Presario S6100ND
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 22:50 #6
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 23:01 #7
Der findes ikke længere drivere på HP side - er den gammel?
Prøv med Everest:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Det er et program der kan identificere dit hardware og komme med forslag til steder hvor du kan hente driveren.
Prøv det i første omgang
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:10 #8
Downloader lige programmet og ser ad :)
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:13 #9
Kom frem til denne resultat:

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel Extreme Graphics                                                            Grafikkort
    Intel Extreme Graphics                                                            3D Acclerator

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Integrated: Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller ]

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller
      GPU Kode Navn                                    Brookdale-G
      PCI Enhed                                        8086 / 2562
      Bus Type                                          Integreret
      GPU Hastighed                                    200 MHz
      RAMDAC Hastighed                                  350 MHz
      Pixel Forbindelser                                1
      TMU per Forbindelse                              2
      Vertex Shaders                                    Ikke Understøttet
      Pixel Shaders                                    Ikke Understøttet
      DirectX Hardware Understøttelse                  DirectX v6.0
      Pixel Fillrate                                    200 MPixel/s
      Texel Fillrate                                    400 MTexel/s

    Grafik Processor Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 23:17 #10
Det er denne:
http://support.intel.com/support/graphics/intel845g/

Det kan du læse ud af denne linie fra din rapport:
Grafikkort Intel 82845G/GL/GV Graphics Controller
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:19 #11
Jeg kan jo ikke downloade det, der siges jo at man ikke kan downloade, så er total væk lige nu :l
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 23:36 #12
Det lyder underligt. Jeg har lige hentet den fra ovenstående link til XP.

Når du har klikket på ovenstående, går du videre ved at klikke på dette link:
"Get the Latest Graphics Driver - Version PV14.10.3"
Derefter vælger du styresystem osv.
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:38 #13
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:39 #14
Eller nej der er to :P
Avatar billede boxer Nybegynder
15. februar 2007 - 23:52 #15
Den første :o)
Avatar billede fuurkan Nybegynder
15. februar 2007 - 23:56 #16
Det virkede skam også :) tak
Avatar billede boxer Nybegynder
16. februar 2007 - 00:39 #17
Skønt :o)
Så smider jeg lige et svar.