Avatar billede msamsing Nybegynder
14. februar 2007 - 22:44 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

pc vil ikke starte op

Hejsa!

Jeg var igang med at installere nye grafikkortdrivere da installationsprg. gik koldt. jeg måtte hardresette maskinen, hvorefter den ikke ville starte op. - ikke engang i bios.
når jeg starter den siger den 7 bip-lyde. tastaturet, musen og skærmen reagere slet ikke.
jeg har prøvet at cleare cmos på bundkortet uden resultat. Now i'm totally lost!
Håber der er en hjælpsom sjæl derude!!!

Mvh
Msamsing
Avatar billede prebas Nybegynder
14. februar 2007 - 22:50 #1
det kan godt være dit gfx kort der er defekt.. men inden du sender det ind sys jeg du skal prøve at pille ram + cpu ud og så til sidst cmos batteriet... lad det ligge splittet ad i 10 - 20 min og så samle det igen... har oplevet at det har kunne gøre ting før
Avatar billede msamsing Nybegynder
14. februar 2007 - 22:57 #2
men maskinen burde vel godt kunne starte op selvom grafikkortet er i stykker.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 22:59 #3
hvorfor tage ram og cpu ud ?
Avatar billede msamsing Nybegynder
14. februar 2007 - 23:05 #4
kan heller ikke umiddelbart se hvad det kunne hjælpe...
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 23:12 #5
nej heller ikke her, der er jo intet i dem som gemmer BIOS info.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 23:14 #6
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

7 Short Beeps      Your CPU broke overnight. Its no good. Either replace the CPU, or buy another motherboard.
Avatar billede msamsing Nybegynder
14. februar 2007 - 23:30 #7
har lige prøvet at starte den igen. det er faktisk 8 korte bip, så prøver lige at tjekke op på grafikkortet.
Avatar billede msamsing Nybegynder
14. februar 2007 - 23:58 #8
okay... har nu fundet ud af at det er blæserne på mit gfx kort der er defekte... øv
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 00:09 #9
er du sikker på det ikke er hele dit grafikkort ?
Avatar billede msamsing Nybegynder
15. februar 2007 - 00:21 #10
ja - for efter jeg havde haft kortet ude og køle af, kunne den godt køre noget tid. men det strejker når det bliver for hedt...
Avatar billede screem_brille Novice
15. februar 2007 - 01:22 #11
ny blæser på så ;)
Avatar billede msamsing Nybegynder
15. februar 2007 - 09:53 #12
Tror det bliver et nyt billigt kort (agp), indtil jeg får opgraderet hele maskineriet...