Avatar billede z3st Nybegynder
14. februar 2007 - 21:04 Der er 4 kommentarer

Opstart "hænger"

Hey.
Har en maskine med en Amd64 3000+ cpu, 2 gb ram, Nfoce4 SLI chipset og et Geforce 6800 GS grafikkort.
Jeg kører med nyeste drivere fra nvidia.

Når maskinen skal starte op, går det meget fint, indtil den lille grønne "bar" der fiser rundt i bunden af skærmen forsvinder. SÅ har jeg sort skærm i 3 - 4 minutter, hvorefter maskinen så fortsætter opstart i vista. Maskinen er meget pålidelig og kører flydende når den er startet.
Mit bundkort er et MSI K8N diamond, og problemet opstår kun når jeg aktiverer mine sata-porte i bios.

Nogen der har set dette problem før?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:12 #1
har du nogen SATA diske tilsluttet ? hvis nej så deaktiver den, da den fpr maskinen til at "hænge" indtil den timer out (den forsøger jo at få svar fra drevene)
Avatar billede z3st Nybegynder
14. februar 2007 - 21:18 #2
hehe, ja det ville jeg også have gjort.

Men der sidder 4 x 300 gb diske på den....
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:20 #3
så tyder det på et driver problem.
Avatar billede z3st Nybegynder
14. februar 2007 - 21:50 #4
Nu var lige lige inde i diskhåndteringen, for at få orden i mit "drevbogstavs helvede", og det gået op for mig at jeg mangler en harddisk. Så måske det kunne være noget af forklaringen........  det underlige er bare, at disken er tilstede ved boot.