Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 20:45 Der er 41 kommentarer og
2 løsninger

Mp3 link

Mystisk, jeg har dette link:

<a href=http://www.angelfire.com/tx5/tnla/Roer_ved_mig.mp3>Rør ved mig</a>

på hjemmesiden www.fnat.tk, men klikker man på linket får man bare "Siden kan ikke vises". Det var meningen fx Media Player skulle gå i gang.

Navnet på filen og URL adressen er skrevet 100% korrekt, og filen ER uploadet til serveren.

Kan nogen sige hvad der er galt??
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 20:46 #1
Hov, nu kan jeg jo se det :)
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 20:47 #2
Jeg prøver lige at rette det og vender tilbage
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 20:53 #3
Næ, det hjalp ikke at lave space mellem > og Rør. Men måske er det noget med tegnet _ ?
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 20:56 #4
Altså i titlen Roer_ved_mig

Jeg prøver lige at ændre filens navn.
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:03 #5
Hmm, har ændret den til Roervedmig.mp3 også i linket, men stadig "Siden kan ikke vises" :-(
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:09 #6
Nå selvfølgelig, det var et < der manglede! Men når jeg nu klikker på linket kommer jeg ind på en side med denne tekst:

err-or! er-ror - 404!
Apparently, this page is not compatible with any browsers.
Actually, we couldn't find the page you requested. Please check the URL.

Men URL'en er jo rigtig..?
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:11 #7
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:12 #8
Hvorfor fortsætter linket hen under "Rør" ??
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:12 #9
Nå ja, der er et < for meget! :)
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:14 #10
Næ, der er da ej. Jeg fatter ingenting!
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:21 #11
Jeg har fjernet < foran http, men når jeg nu klikker, kommer jeg ind på siden fra før, men nu står der:

err-or! er-ror - 404!
This page has moved to California to find itself.
Actually, we couldn't find the page you requested. Please check the URL.
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:22 #12
"This page has moved to California to find itself." - Lyder da mystisk !
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:24 #13
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:24 #14
Tjekker lige om linket gengives korrekt når jeg paster det ind her: <a href=http://www.angelfire.com/tx5/tnla/Roer_ved_mig.mp3>Rør ved mig</a>
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:25 #15
??? hvordan gjorde du??
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:25 #16
filen kan jo ikke findes, omdøb filen til noget uden mellemrum eller indsæt koden for mellemrum
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:26 #17
pga <p> ?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:27 #18
et mellemrum skrives som %20
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:27 #19
Men jeg fjernede ellers mellemrummene, men måske har jeg ikke opdateret før jeg pastede det ind her :)
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:28 #20
Ja ok, men nu prøver jeg bare uden mellemrum.
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:31 #21
Jeg får stadig "Siden kan ikke vises" :(
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:31 #22
husk at kontroller at filen faktisk er på serveren, for det ser det ikke ud til at den er.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
14. februar 2007 - 21:32 #23
Du skal bruge "" imellem navnet ;)

altså således
<a href="http://www.angelfire.com/tx5/tnla/roervedmig.mp3">Rør ved mig</a>

Er du ellers sikker på at filnavnet er korrekt? På nogle servere kan der være forskel på om du skriver filnavnet med småt eller ej, skriv det lige som der står på filen
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:34 #24
Ok, prøver lige med " :)
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:38 #25
Stadig samme resultat :(

Og filnavnet er skrevet 100% korrekt.
Avatar billede plx Nybegynder
14. februar 2007 - 21:38 #26
Roervedmig.mp3

prøv med stort R i roervedmig
det virker hos mig
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:39 #27
Roervedmig.mp3 med stort R
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:39 #28
det har jeg jo allerede skrevet 14/02-2007 21:24:20

<P><a href="http://www.angelfire.com/tx5/tnla/Roer_ved_mig.mp3">Rør ved mig</a></p>
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:40 #29
plx, går playeren i gang hos dig?
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:41 #30
Aha, jeg har glemt </p> !
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:44 #31
Øv, jeg får stadig "Siden kan ikke vises" også med </p>
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:46 #32
Prøver lige at paste det ind her: <p>

<a href="http://www.angelfire.com/tx5/tnla/Roervedmig.mp3">Rør ved mig</a>

</p>
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 21:47 #33
med ovenstående link

Angelfire does not allow direct linking
from offsite, non-Angelfire pages,
to files hosted on Angelfire.
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:49 #34
Ok, her får vi denne side:

Angelfire does not allow direct linking
from offsite, non-Angelfire pages,
to files hosted on Angelfire.

men fra linket på hjemmsiden får man "Siden kan ikke vises"
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 21:56 #35
Meget mystisk.
Avatar billede bbrockie Nybegynder
14. februar 2007 - 22:12 #36
Er du sikker på at Angelfire tillader brug af mp3 filer?
Prøv evt at lave din extension om til f.eks. roervedmig.txt og prøv igen
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 22:44 #37
Ok, det har jeg prøvet nu, og nu downloader den rigtig nok (selvom Notesblok bliver lidt forvirret :)

Bare mærkeligt, for sangen der automatisk går i gang, når man kommer ind på hjemmesiden (www.fnat.tk), er en mp3-fil:

<embed src="foraarsdag.mp3" bgcolor="#ffffff" pluginspage="http://www.apple.com/quicktime/download/" width=276 height=45 nosave="true" autoplay="true" volume=100 cache="true"></embed><br>

Men måske det kun er "direkte" links til mp3-filer, de ikke tillader..  (selv fra en Angelfire side) Lyder bare ikke logisk!

Filen er nødt til at hedde mp3 hvis playeren skal genkende den og gå i gang, ikke?
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 23:07 #38
Angelfire tillader ikke Remote loading/Hot linking:

Remote loading/Hot linking is the act of storing files within your account with us, and using them on other sites (MySpace, LiveJournal, eBay, etc).

This is against our rules.

If you attempt to do this with your account, you will see a "roadblock" image, instead of your actual image. This will simply state that the image you're trying to display is hosted on Angelfire/Tripod, and will not display.

If you'd like to use your images on other sites as mentioned above, you'd need to upgrade to one of our Premium Subscriptions.

Men det er jo ikke det, jeg forsøger på. Det er jo bare et link, der skal virke virke fra min Angelfire hjemmeside.
Avatar billede tnla Mester
14. februar 2007 - 23:10 #39
Forresten: www.fnat.tk er bare en URL pegning på www.angelfire.com/tx5/tnla/fnat
Avatar billede tnla Mester
15. februar 2007 - 22:15 #40
Gratis domæne (.tk) og pegning fås iøvrigt her: www.dot.tk

Men mht problemet lægger jeg bare Roervedmig.mp3 på en anden server og linker dertil, hvis I ikke har andre forslag...
Avatar billede tnla Mester
16. februar 2007 - 17:20 #41
Nu har jeg lagt den på en anden server, og det virker fint (bortset fra at playeren ikke går direkte i gang, jeg skal først klikke Åbn i dialogboksen, men det kan måske ikke være anderledes? )
Avatar billede tnla Mester
19. februar 2007 - 23:58 #42
Jeg lukker spørgsmålet og siger tak for hjælpen.
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 00:13 #43
det var så lidt ;)