Avatar billede mark_j Nybegynder
14. februar 2007 - 11:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

upload via frontpage ext fra win app

Jeg vil gerne skrive et lille program i c# der kan uploaded filer til mine webserver via frontpage ext, så jeg tænkte om der var et api til c#.net jeg kunne bruge. grunden til det er at jeg vil gerne have adgang til mine webserverer når jeg er på farten og der er steder hvor jeg ikke kan benytte ftp da port 21 er lukket.
det kunne også være der var nogen der kendte til et sted på nettet hvor jeg kunne få denne information.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
14. februar 2007 - 12:30 #1
Jeg vil anbefale dig at lave en webservice som du kan kontakte fra c# og uploade via den.
Dette eksempel er lavet til upload af billeder. Men kan modificeres til andet og man kan implementerer noget authentication:
www.codeproject.com/soap/ImageUploadWS.asp+c%23+upload+file+with+webservice&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk" target="_blank">http://216.239.59.104/search?q=cache:e-e0ROsKAo8J:www.codeproject.com/soap/ImageUploadWS.asp+c%23+upload+file+with+webservice&hl=da&ct=clnk&cd=2&gl=dk
Avatar billede mark_j Nybegynder
14. februar 2007 - 19:51 #2
Det er sikkert webservice jeg skal bruge så jeg vil prøve at finde noget mere information på nettet vedrørende det emne, for man kan tilsyndeladende meget mere med det end jeg troede, tak for hjælpen dr chaos, smid et svar.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 10:23 #3
ok svar :)
Webservices er en god ting fordi de som regel kører på port 80.
Har selv engang været med til at lave poker spil som webservice.
Avatar billede mark_j Nybegynder
15. februar 2007 - 20:06 #4
jeg kan ikke give point til en kommentar, så du må lige smide et svar :)
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. februar 2007 - 20:13 #5
helt rigtigt :)
Svar :)