Avatar billede ebech Nybegynder
14. februar 2007 - 10:48 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Pagerank på startside

Jeg er ved at prøve at forstå begrebet Pagerank, som ofte er vigtigt når man vil lave en linkexchange med andre sider.  Ofte kræves der en PR4 eller derover.

Men jeg forstår ikke helt hvordan det virker mht startsiden.  Mit domæne www.mitdomæne.dk har en PR4, men siden www.mitdomæne.dk/index.htm har en PR0.
Linket vil jo blive placeret på index.htm, så er det en PR0 eller PR4 man "sender videre" ?

www.eksperten.dk/index.phtml
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 10:54 #1
"Mit domæne www.mitdomæne.dk har en PR4, men siden www.mitdomæne.dk/index.htm har en PR0."

De to ting er det samme. Så du sender PR4
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2007 - 10:58 #2
Hvilken PR, af de nævnte eksempler du nævner, som har bedst pagerank, afgøres ud fra hvilken side der bliver linket til rundt fra dit eget domæne, og fra andre domæner

Så selvom det teknisk er samme url, så brug altid det samme på dit websted...
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
14. februar 2007 - 11:00 #3
Hmmm..... Hvis du mener hvad PR du sender til andre når du bytter links med dem, så er det klart 4
Du linker jo fra begge url's, og den som har PR4 er den som google tager fra...
Avatar billede ebech Nybegynder
14. februar 2007 - 11:30 #4
Det var I enige i, så jeg går ud fra I har ret.
Point deles.
Avatar billede kalp Novice
14. februar 2007 - 11:31 #5
Dit domæne peger på index.htm
så det er teknisk set det samme:)
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2007 - 19:52 #6
Ja, teknisk er det det samme om man peger på selve domænenavnet uden et filnavn, eller man peger på index-siden, men Google opfatter det stadig som værende to selvstændige sider - derfor forskellen i pagerank.
Avatar billede apo Praktikant
18. februar 2007 - 14:43 #7
"Så selvom det teknisk er samme url, så brug altid det samme på dit websted..."

eric-pedersen > Forkert. Teknisk set er der _ikke_ (!) tale om den samme URL, men derimod er der tale om to forskellige.

Google indekserer URLs (ikke at forveksle med fysiske sider), hvilket betyder at i Google's 'øjne' er www.mitdomæne.dk og www.mitdomæne.dk/index.htm to forskellige 'sider'.

Derfor kan den ene URL have en PR4 og den anden en PR0, selv om der fysisk er tale om den samme side.
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
19. februar 2007 - 07:50 #8
apo.... For at rette teksten på forsiden, skal han da ikke rette det 2 steder.... Det er teknisk set den samme side, hvilket thomasso også forklarer...
Der er intet forkert i det jeg skriver, men måske i det du læser (!)