Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 09:35 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Autoarkiver "deleted items"

Hvordan kan jeg via GPO få sat op at de mails der ligger i deleted items kun ligger der i 2 måneder og så bliver slettet??
Det er kun mappen deleted items jeg vil gøre det ved.

er det i adm filen eller skal jeg scripte mig ud af det?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 09:44 #1
det er jeg ret sikker på du kan gøre med en gpo og ADM filerne til office.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 09:55 #2
kan kun finde det sted hvor det er generelt for alle mailfoldere...
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 09:57 #3
har du hentet den korrekte ADM fil ?(for her kan jeg godt gøre det)
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:01 #4
under user administration, administrative templates, microsoft office 2003 outlook, tools options.... , other , auto archive.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 10:05 #5
ja, an også godt gå derind og sætte det op, men derinde er det generelt for alle mapper med mails..

men har fundet løsningen inde i system manager, så problemet er løst...
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:09 #6
fedt at sidde og bruge tid på at undersøge sådan noget, for du så beholder point.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 10:12 #7
du kom jo ikke med et brugbart svar og du fik 10 point, så ingen tuden..

det der stor i templates kunne jeg også finde som der står i spørgsmålet...
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 10:15 #8
sorry, fejl fra min side.. der stod i spørgsmålet at det kun var deleted items... det du kan sætte i adm. templaten er generelt for alle mailmapper
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:17 #9
ja og du kan bare sætte det for de andre op til 9999, det er rundt regnet 28 år, det er ret sikkert nok for installationen...
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 10:18 #10
Det er Office 2003 resource kit du skal have fat i. Kan downloades gratis hos MS.
Med den Outlook.adm template som ligger i den kan du sætte autoarchive og retention policies.

Dette link forklarer præcist hvad der er muligt at gøre med template i resource kit. Læs det igennem før du begynder:
http://office.microsoft.com/en-us/ork2003/HA011402861033.aspx
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 10:20 #11
Nå, jeg er sent på den kan jeg se. =)
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 10:25 #12
er noget nemmere i system manageren hvos du bare sætter flueben ved den mappe der skal rammes af politikken og hvad der så skal ske med indholdet
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 10:30 #13
Måske, men hvad så hvis der er forskellige retention policies for forskellige led i organisationen? Der kommer OU'er og templates til sin ret.
Og hvad er din sammensætning af klienter egentlig? Outlook 2003 over det hele? Hvis det er en blanding af Outlook 2000/XP/2003 så er det nok noget du skal teste grundigt igennem.
Avatar billede madsen_henrik Nybegynder
14. februar 2007 - 10:37 #14
Vi kører med terminalservere på 90% af brugerne, og de sidste 10% har laptops. På terminalserverne er der Outlook 2002, og på laptops er der Outlook 2003.

Vi kører med noget der hedder emailextender der sørger for at vi har en kopi af alle vores mails uanset...
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:37 #15
strych9 vi er enige om det smarteste er med den gpo vi begge var enige om ikke ?
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 10:43 #16
screem_brille: øhm jo.... (?)
Overall mere fleksibilitet med en gpo + template. Kan udrulles til enkelte brugergrupper, og at templates er tekst filer som man selv kan editere gør det så meget bedre.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:46 #17
skulle bare være sikker på om vi var enige ;)
Avatar billede strych9 Praktikant
14. februar 2007 - 10:50 #18
wtf? lol

Nå, men der er vel ikke mere at lave her hvis spørger har fået løst problemet.