Avatar billede edvardj Novice
13. februar 2007 - 22:11 Der er 73 kommentarer og
2 løsninger

min pc fryser efter et stykke tid uberørt

jeg har lige installeret windåse xp pro dk igen efter jeg havde fået the blue screen of death  og jeg har fjernet mit controllerkort som jeg havde mistanke om

jeg har endnu ikke fået the blue screen of death MEN min pc fryser efter bare et par minutter uberørt

nogen ide til hvad jeg kan gøre ????????

er ret desprerat efterhånden

der er gode point til en løsningen
Avatar billede screem_brille Novice
13. februar 2007 - 22:24 #1
hvordan fjernede du det kort ? (via enhedshåndtering, og derefter fjernet det, eller bare fjernet det ?), hvis du bare fjernede det, så gå i enhedshåndtering og vælg vis skjulte enheder, go slet det derfra, og genstart.
Avatar billede edvardj Novice
13. februar 2007 - 22:28 #2
jeg kigger lige på det imorgen formiddag da jeg sidder på kostens pc nu :-)
måske en mulighed ja
men vil snart prøve hvad som helst  forløsning
Avatar billede danielos Nybegynder
13. februar 2007 - 23:45 #3
Er du sikker på et din cpu-køler virker?? - det er ikke fordi din processor blir for varm at windows fryser?? - Tjek om den drejer rundt din køler..
14. februar 2007 - 01:21 #4
"...har lige installeret windåse xp pro ..." - har du fået FULD WINDOWS UPDATE med det samme ?
Ditto med diverse sikkerhedsprogrammer + opdates ?

(Jo - jeg har virus på hjernen...)
14. februar 2007 - 01:22 #5
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 08:15 #6
dr1 tråden er lukket  :-)

jeg har købt ny harddisk og nyt grafikkort

Ram er testet
mine diske er testet
ekterne er testet
der er ny installation af xp  med diverse updates

I fejlsikret tilstand har jeg har tjekket i enhedshåndtering og slettet et gult ? som jeg tror var min ektra controller, så opdagede jeg inde under systemenheder var der 7 ens af PCI standardvært CPU-bro  jeg har fjernet de 6 af dem så der kun er en

har genstartet pc  men nu er der endnu et problem ( SUK ) alle mine ikoner er væk der er KUN selve baggrundsbilledet på skrivebordet  dette problem var der også inden jeg lavede det med enhedhåndtering
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 08:16 #7
cpu kører kun på 32 grader såå det kan ikke være det
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 08:19 #8
jeg får nyt kabinet idag sååå smider jeg det hele deroveri så må vi se om det hjælper  ( sikkert ikke )
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 08:30 #9
nå men har lige været inde i fejlsikret tilstand igen og uden at jeg pillede ved fordi jeg lige skulle på toilet og da jeg kom tilbage var the blue screen of death der igen GRRRRrRRR

tror i det kan være bundkortet ???
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 09:18 #10
hvad fejl kode kommer den med når du får en BSOD ? (den starter med noget ala 0X00005A)
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:40 #11
skal lige tjekke når den dukker op igen så skriver jeg det lige ind
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:43 #12
okay den kom med det samme inden den nåede ind i windåse
STOP 0X00000009c  ( 0X00000004, 0X80545FF0, 0XB2000000, 0X00070F0F )
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:47 #13
sjovt nok nu gik den ind i windåse  men igen min ikoner er der ikke selvom jeg kan høre den starter normalt med det je ghar installeret  skype og msn    især msn  for når jeg logger på kostens pc kan jeg høre den logger af på min
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 09:52 #14
hent memtest86 fra memtest86.com og kontroller dine ram.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:54 #15
jamen det er prøvet og jeg har sat andre i den kommer med samme fejl  tbsod
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:55 #16
men kan da godt prøve igen
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:56 #17
har hentet denne Download - Memtest86 v3.2 ISO image (zip)    hvad gør jeg så ??
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 09:58 #18
mit engelske er ikke godt ang pc forklaringer
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 10:02 #19
skal den pakkes helt ud og så brændes som en iso eller image ?fil
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:03 #20
den skall brændes som image fil (så pakkes den ud til skiven jo)
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 10:07 #21
så skal jeg boote på den og hvad så ?
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 10:10 #22
okay den startede selv op  og kører nu

jeg skal lige ud og klippes men er tilbage om en times tid
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 10:10 #23
den burde være selvforklarende ;)
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 10:55 #24
øhh kommer den selv og siger når den er færdig

og hvad skal jeg kigge efter

ja undskyld men har aldrig prøvet dette med memtest

tager det ikke lang tid at lave sådan en test
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 10:58 #25
Det kan tage fra 1min og til 8 timer. Første gang den melder fejl er lig defekte RAM.
Troede du havde testet med memtest via den anden tråd ?

Der er en guide på linket som jeg tidligere skrev ;D
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:25 #26
det er bare sjovt fordi jeg havde jo også prøvet med andre ram og der melder den samme fejl jo
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:30 #27
Mit gæt er stadig dine RAM eller i værste fald bundkortet.
Et skud fra boven.... har du et Creative kort siddende i maskinen?
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:34 #28
mener du bundkort
nej det er et abit AV8 3rd eye
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:36 #29
det kan vel godt være de slots som rammene sidder i der er fejl ved måske
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:38 #30
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:39 #31
Nej, jeg mener f. eks lydkort fra Creative.

Læs lige linket tråd og smid respons her om det ligner dit problem
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:45 #32
det er totalt samme fejl jeg har jo
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:48 #33
Prøv at gøre som der anbefales
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:49 #34
The specific error msg is:
STOP: 0x00000009c (0x00000004 0x00000000 0xB2000000 0x00070F0F)
det er den han har, som jeg også har

hvor længe skal den memtest kører ???

1t.45m nu og har kørt 18 tests
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:52 #35
Viser memtest fejl ?
Avatar billede danielos Nybegynder
14. februar 2007 - 11:52 #36
hmm
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 11:53 #37
nej den gør ikke
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:57 #38
Så bør dine RAM være okay, men lad den køre lidt mere.

Jeg synes de snakker meget om problemer med en Seagate disk. Sidder der sådan en model i din spand?
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:58 #39
Er maskinne clocket?
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 11:58 #40
Stavefejl!
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:04 #41
skal jeg prøve at hente den her http://www.softwarepatch.com/windows/directx.html

Description
DirectX 9.0c will help improve multimedia experiences on most PCs. This latest version of DirectX offers improved security, updated graphics, faster frame rates, and support for massively multiplayer games. It also features more immersive audio when running and displaying programs rich in multimedia elements such as full-color graphics, video, 3-D animation and surround sound. If you had an earlier version of DirectX installed on your system, you will see little difference in available space on your hard drive following the installation. DirectX 9.0c will overwrite any earlier versions. This release also resolves a number of minor bugs and included security updates.

Important notes: This is the 'redist' version - all files are downloaded in one package (rather than an active download). DirectX is a crucial system component. It cannot be uninstalled without reinstalling your operating system (!). Released February 2007.

har nu hentet de 2 forslag som de kom med direct x 9.0c  samt xp codec pack

min pc er ikke overclocked
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:07 #42
faktisk ja har jeg en seagate siddende i udover de andre 5 som jeg har de er WD ere

sad også lige og læste noget om dette med seagate  men får sku ikke meget ud af det da mit engelske ikke er godt kan dog godt se de snakker noget om firmware evt opdatering
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:09 #43
Ja, hent denne. Gik udfra du havde seneste Dx ?
Kunne være underholdende at se om det rent faktisk ER din Seagate.
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:10 #44
Prøv at fjerne den Seagate, og boot
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:13 #45
ok prøver lige
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:17 #46
okay kom ind i windåse men mine ikoner og bundlinje er helt væk stadigvæk
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:23 #47
altså umiddelbart kommer den blå skærm ikke men har så somsagt det andet problem  med mine ikoner
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:27 #48
jeg kan se på seagate disken  120 GB at dens firmware er 3.33
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:28 #49
Højreklik på skrivebordet.
Lad musen glide op over punktet "Arranger ikoner efter".
Klik (med venstre musetast) på "Vis ikoner på skrivebordet".
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:29 #50
Kunne jo tyde på den Seagate. Tjek evt om der er en nyere firmware
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:32 #51
det hjalp ikke
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:34 #52
Hvad hjalp ikke ?
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:37 #53
Højreklik på skrivebordet.
Lad musen glide op over punktet "Arranger ikoner efter".
Klik (med venstre musetast) på "Vis ikoner på skrivebordet".

virkede ikk

hvad nu hvis jeg laver en repair af windåse
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:38 #54
Sker jo intet ved at forsøge. HUSK ved repair at du skal installere alle MS opdates igen.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:39 #55
de skriver inde på den side der at det er SATA diske  det har jeg ikke min er ATA
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:41 #56
Synes vi skal tag udgangspunkt ét sted. Enten prøver du at leve uen den Seagate, hvis fjernelse af denne stoppede genstart/frys

Ellers skal du tjekke efter en firmware opdate, eller lave en repair eller fuld formatering.
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 12:43 #57
hent tweak ui fra microsoft, og prøv og repair ikoner med det.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 12:45 #58
er igang med en repair nu
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 12:49 #59
Så lad os tage den derfra. Husk at installere updates igen.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:06 #60
yes
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:23 #61
nu kom den blå skærm igen !!
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:23 #62
suk
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 13:27 #63
Efter du har lavet en repair og installeret alle updates + DX nyeste version, og fjernet den Seagate?

Har du installeret drivers til bundkort osv?
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:28 #64
den blå skærm kom midt i repair hvor jeg var ved at skrive koden ind  jeg kunne ik gøre noget som helst
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:29 #65
seagaten er ude
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 13:32 #66
Hmm!

Du kan prøve en ren format C. Virker dette ikke må jeg stadig holde på defekte RAM eller bundkort. Dog giver alle søgninger på fejlkode hukommelsen skylden for den fejl.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:41 #67
jeg må vist bare få mig en nyt bundkort

kan du hjælpe mig med dette

ddr ram pc3200
AGP port  grafikkort
gerne mange pci slots  mindst 4

socket 939  AMD 64  athlon

hmmm hvad mere
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 13:46 #68
Asus A8V deluxe bruger jeg selv på en server
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 13:47 #69
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 13:58 #70
det skal da bare lige være den ja  passer fint
og Asus skulle være noget af det bedste har jeg hørt

vil alle der har deltaget her i tråden smide et svar så skal jeg nok prøve at dele sol og vind lige

hvor kan jeg bestille det  så jeg har det hurtigst muligt
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 14:06 #71
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 14:19 #72
svar.
Avatar billede edvardj Novice
14. februar 2007 - 14:27 #73
jeg takker mange gange for jeres tålmodighed og hjælp
jeg har bestilt bundkortet såååå det kan være jeg vender FRYGTELIG tilbage ang installeringen af bundkortet ;-)
Avatar billede huset Praktikant
14. februar 2007 - 14:30 #74
Tak for point. Du siger bare til.
Avatar billede blaaberg100 Nybegynder
14. februar 2007 - 23:44 #75
VIGTIGT - Prøv lige at tjekke kølepastaen mellem cpu og køler.