Avatar billede cars Nybegynder
11. februar 2007 - 21:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre WPA sikkerheden til WEP på et trådløst netværk

Hej Allesammen.
Jeg har leget med trådløst netværk i dag, efter lidt problemer fik jeg det lavt med en WPA sikkerhed. Men netværket er ustabilt og jeg vil nu se om det kan hjælpe og lave det om så det er med WEP sikkerhed på netværket. Men hvordan pokker kan jeg gøre det?? Mit trådløse netværk er fra D-Link
Avatar billede screem_brille Novice
11. februar 2007 - 22:21 #1
ved at logge på webinterfacet, men WPA er meget bedre at benytte end WEP er (sikrere)
Avatar billede boxer Nybegynder
11. februar 2007 - 23:52 #2
Du skal sandsynligvis koble d-linken direkte til dem bærbare eller den pc der skal benytte det. Derefter er det bare at følge vejledningen i manualen med at ændre IP osv.
Avatar billede boxer Nybegynder
12. februar 2007 - 00:01 #3
Du skal ændre dit "ikke" trådløse netkorts IP til 192.168.0.51 og undernetmaske til 255.255.255.0 og klik ok.
Du ændrer det ved at vælge egenskaber for dit netkort, fanen generelt, marker internetportokol (TCP/IP) og klik egenskaber.
Så er det bare at følge guiden
Avatar billede screem_brille Novice
12. februar 2007 - 00:12 #4
du skal kende routeren ip adresse, det er den du skal benytte når du skal logge på web interfacet, den ip kan finde ved at du i kør skriver: cmd og trykker enter, i vinduet der kommer frem skriver du: ipconfig /all og trykker enter, der kommer nu en række informationer, det du skal bruge er den ip hvor der står gateway (er sikkert 192.168.0.1) men kan være noget noget andet derfor gør man ovenstående.

Du åbner derefter din browser og og logger på web interfacet ved at skrive http://192.168.0.1 (hvis den er det, ellers skriver du det du fandt ved at udføre tidligere kommando), du skal derefter ind og finde hvor du ændrer sikkerheds indstillinger for wireless delen, derkan du sætte den tilbage til wep, og se om den bliver mere stabil af det)
Avatar billede cars Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:04 #5
Hvis i vil have nogle point må i lige komme med et svar...
Avatar billede boxer Nybegynder
29. oktober 2007 - 17:32 #6
Det afhænger jo af om vejledningen hjalp dig?