Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. februar 2007 - 20:56 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Køb af Vista

Hej

Et par spørgsmål inden man invisterer i Vista:

Kan en upgrade version af Vista bruges sammen med alle versioner af Win XP?

Hvis man køber Vista, kan man så selv bestemme om man vil installere 32 eller 64bit?

Er det lovligt i danmark at købe en upgrade version via Windows Marketplace (her tænkes på told/moms)?

Kan en dansk Windows XP Home opgraderes til Windows Vista Ultimate engelsk?
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 21:15 #1
Kan en upgrade version af Vista bruges sammen med alle versioner af Win XP? Ja det sidste nye vil altid overgår det tidligere. Den vil selv foreslå det, når de sætter VISTA i drevet

Hvis man køber Vista, kan man så selv bestemme om man vil installere 32 eller 64bit?
JA

Er det lovligt i danmark at købe en upgrade version via Windows Marketplace (her tænkes på told/moms)?
Ja iføgle gælende danske love.

Kan en dansk Windows XP Home opgraderes til Windows Vista Ultimate engelsk  JA
SE http://www.overskrift.dk/feed/35551

vh jacla
Avatar billede jacla Nybegynder
11. februar 2007 - 21:16 #2
NB! 64 bit har været årsag til mange panodil.  C",)
Avatar billede hmortensen Nybegynder
11. februar 2007 - 22:16 #3
Så vidt jeg har forstået andre steder fra, kan jeg bruge en full versions Vista, og installere den, og bruge min upgrade key til at aktivere den. Er dette korrekt?

Kan man mon ikke installere en 32 og en 64bit på samme maskine, og aktivere med samme key. De vil jo aldrig være startet op samtidig.
Avatar billede backside Nybegynder
11. februar 2007 - 23:39 #4
Har prøvet Vista i 10 dage nu, det er det værste jeg har været med til siden W3.11
Maskinen ryger retur i morgen. (den var preinstalleret)
Den er totalt overgearet mht. sikkerhed, du kan ikke slå en skid uden den spørger om du vil fortsætte, eller bare blokkere hvis den lugter grimt.
Den har mange smarte funktioner, men det er overflødig brug af kræfter.

Kan godt være det lyder som en gang sure opstød, men for dælen da hvor blev jeg skuffet. Alt for mange fejlmeldinger og blokkeringer på en helt ny og frisk bærbar.
Jeg ville ikke anbefale at bruge penge på den endnu, den skal lige rettes lidt i kanterne først.
Avatar billede leif Seniormester
11. februar 2007 - 23:48 #5
backside -> Handler mange af problemerne ikke om at man ikke er vant til at den gør det ?
Avatar billede backside Nybegynder
12. februar 2007 - 00:04 #6
"programmet har fundet en fejl og afsluttes"
Nej, ikke alle problemerne. Og den kommer tit. Kan jo være at jeg har fået "det rådne æg", men den ryger retur i morgen. Jeg har fået nok nu.
Har allerede bestilt 2 nye.....med XP. ;)
Men det kan heller ikke være rigtigt at man skal være supernørd for at bruge den.
Kan heller ikke se ideen med at skifte navn på kendte funktioner, det letter ikke brugen af den.
Nej, den får ikke mine gyldne flag.
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2007 - 11:42 #7
"Kan man mon ikke installere en 32 og en 64bit på samme maskine, og aktivere med samme key. De vil jo aldrig være startet op samtidig."

NEJ, der kan kun installeres den ene, så du må vælge før du installerer.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. februar 2007 - 11:49 #8
Det vil sige at hvis man installerer 32bit, køber en ny maskine, og ønsker at køre 64bit, så har man tabt?
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2007 - 12:43 #9
hvis du køber en Vista retail-udgave (ikke OEM) og det være sig Basic, premium, bussiness o.s.v. får du leveret 2 stk's:  en 32 bit samt en 64 bit udgave.
Der kan så KUN installeres EEN udgave pr. pc.
Hvis du med 1 licens ønsker at skifte fra 32 bit til 64 bit, skal du formatere hele skidtet og starte forfra igen.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
12. februar 2007 - 13:00 #10
Ok, samme gælder så for en upgrade version også (at man får både 32 og 64bit med)?
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2007 - 13:36 #11
er ikke helt klar over det, men tror det ikke. Spørg i forretningen.
ved ikke om det er muligt at opgradere en XP 32 bit til Vista 64 bit
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 16:16 #12
Backside, klap hestene og læs her:
http://www.tweakvista.com/article39024.aspx

Som altid kan du tweake din Windows stald, også så du kan komme ud over dit problem... (er iøvrigt enig med dig i at det er P**** irriterende!)
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. februar 2007 - 18:17 #13
hmm under xp kan man kopier 2 filer så man slipper for at aktiver igen efter en formatering

kan man det samme med vista ?
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 18:21 #14
Det er muligt du kan omgå aktiveringen med Vista, men som det også er med XP nu, så sker der WGA check på Windows Update, så glem det.
Der findes pt. ingen måde (som effektivt virker) at omgåes dette på for Vista, og hvis der gjorde så tvivler jeg på vi kan dikuttere det herinde ;-)
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. februar 2007 - 18:32 #15
det er jo ikke for at omgåes aktivering det er bare så man slipper for at ringe til microsoft for at få en ny aktiverings key
Avatar billede samsayit Nybegynder
12. februar 2007 - 18:50 #16
man kan da aktivere online uden at skulle ringe!!!?
Avatar billede eckhardt Nybegynder
12. februar 2007 - 19:07 #17
men xp skal du efter 5 aktiveringer  ringe for at få en ny nøgle
Avatar billede hcma Novice
12. februar 2007 - 20:50 #18
eckhardt >>  det kommer helt an på hvor mange gange det er sket inden for en given periode.
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2007 - 02:02 #19
Hvor er det lavt at tildele 0 karma for dette, og uden underskrift.
"Manglende viden er vel ikke Microsofts skyld???" Som der står.
Nej, men fejlmeldinger konstant er ikke tegn på manglende viden. Det er for mig at se tegn på fejl.
Avatar billede backside Nybegynder
13. februar 2007 - 02:08 #20
..og at skifte navn på kendte funktioner er for mig at se dårlig brugervenlighed.
Jeg forventer nu ikke at vedkommende giver sig til kende, det ville i så fald være noget nyt. Men hvis det redder dagen, så fyr bare karma af.
Jeg mener stadig at de har leveret et dårligere produkt end det forrige mht. brugervenlighed.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
13. februar 2007 - 09:34 #21
hcma, smider du også et svar.
Og tak for hjælpen.
Avatar billede hcma Novice
13. februar 2007 - 10:51 #22
svar  ;o)
Avatar billede jacla Nybegynder
14. februar 2007 - 09:32 #23
tak herfra :)