Avatar billede desi-mus Nybegynder
11. februar 2007 - 16:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Bootcd, på to nye Core2 Duo pc´er, virker ikke !

Jeg har lige køb to computere af typen Core2 Duo  http://www.zitech.dk/product/Details.aspx?ID=163119. Da jeg satte min bootcd i fik jeg fejlen ”PCI detection has not found a listed PCI adapter”.? Jeg har lavet bootcd’en ud fra http://www.nu2.nu/bootcd/#cdromsi og den har virket på mange forskellige maskiner i over 1½ år.

Hvad gør jeg? Hvor finder jeg driverne til ASPI / PCI ?

På forhånd tak!
Avatar billede peet-49 Novice
11. februar 2007 - 16:23 #1
På cdèn til bundkortet.
Avatar billede desi-mus Nybegynder
11. februar 2007 - 16:42 #2
Nu skal det bruges i dos sammenhæng, da min boot cd starter et ghost program op i dos. Så kan jeg ikke køre en windows exe fil.
Hvad skal man så gøre?
Avatar billede peet-49 Novice
11. februar 2007 - 20:20 #3
Lyder som om, du vil ghoste en satadisk, det kan ikke lade sig gøre.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 20:31 #4
Hvad menes der med, at ghoste en SATA disk ? og hvorfor kan det ikke lade sig gøre ??
Avatar billede desi-mus Nybegynder
12. februar 2007 - 22:39 #5
Jeg har lige prøvet at ghoste en pc med SATA harddisk og der var ingen problemer. Det er som om at de nye pc’er ikke kan finde cdrom drevet, og derfor vil de ikke ghoste... Nogle der har nogle ideer?

helgec -> SATA harddisk er bare den nye harddisktype. Man har IDE/ATA harddiske også er der SATA harddiske…
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2007 - 23:35 #6
"helgec -> SATA harddisk er bare den nye harddisktype. Man har IDE/ATA harddiske også er der SATA harddiske…"
I know , I know , derfor undrede det mig også inderligt da jeg så kommentaren 11/02-2007 20:20:34.
Nok om det jeg plejer at bruge INSERT http://www.helgec.dk/insert.iso og hvis du med et GHOST mener at klone plejer det at gå som smurt
Avatar billede desi-mus Nybegynder
13. februar 2007 - 22:05 #7
Det der er problemet, er at dos ikke kan finde cd-rom drevet. Nu har jeg prøvet med mange boot-disketter / cd-rommer. Jeg har også prøvet at sætte et andet cd drev i pc’en, men det hjalp ikke.
Den kan godt boot på cd-drevet, når jeg fx sætter en 98 bootecd i ved opstart, men jeg kan ikke få adgang til cd drevet når den har boote. Den siger, at den ikke kan finde nået cd drev !
Er der nogle der kan hjælpe ???
Avatar billede desi-mus Nybegynder
17. november 2007 - 11:47 #8
Lukke tid... :(