Avatar billede herz Nybegynder
09. februar 2007 - 17:32 Der er 10 kommentarer

Min computer fryser og genstarter sig selv.

Hej drenge,

Første post :)

Jeg har et ret kedeligt problem. Når jeg starter min computer, så skal jeg ALTID igennem 4-5 gange, hvor computeren enten fryser eller genstarter sig selv.

Når den fryser så mener jeg virkelig fryser, billedet låser totalt og intet andet end bootknappen virker. Som sagt, det skal den lige gøre 4-5 gange inden den så holder op og kører stabilt.

Det kan umiddelbart ikke være XP som laver problemer for jeg har nu geninstalleret 3 gange. Selv geninstallaring kan være svær, idet den også kan finde på at fryse der.

Rammene er det ikke, dem har jeg skiftet.

Er der en log som viser hvor fejlen opstår?

Any ideas?

Mvh

Peter
Avatar billede herz Nybegynder
09. februar 2007 - 18:09 #1
Må også hellere oplyse, at den på det seneste også er begyndt at lukke skærmen ned kortvarigt, ligesom når man skifter skærmopløsning.

Mit eget bud er mulighed skærmkortet, men gider ikke forsøge mig med at købe et nyt, hvis jeg kan be- eller afkræfte det først.

/peter
Avatar billede larsjohansen Nybegynder
09. februar 2007 - 23:41 #2
står der noget i system loggen (højre-klik på Denne computer - administrer .... logbog .... system)

Mit bud er ummidelbart grafikkortet. har du ikke et gammel gfx kort du kan teste med ?
Avatar billede huset Praktikant
10. februar 2007 - 09:23 #3
Tror det er dine RAM. Kan du pille et modul ud og teste skiftevis med dem HVIS de sidder som 2x XXX. Disse er ofte skyld i frys af PC.
Tjek evt om dit skærmkort trænger til at blive renset for støv.

Husk de selvfølgelig skal sidde placeret i det korrekte slot når du tester med ét.
Prøv evt NÅR den kører stabilt, at teste med memtest http://www.memtest86.com/

larsjohnsen > Hvorfor smider du et spørgsmål som et svar ?
Avatar billede herz Nybegynder
11. februar 2007 - 12:42 #4
Min ram fejler ikke noget. Jeg har prøvet at skifte dem ud med 2 andre, samme problem.

Har også prøvet med et gammelt grafikkort, same same...

så er der vel efterhånden kune bundkort og processor tilbage?
Avatar billede huset Praktikant
11. februar 2007 - 12:55 #5
Kan også være din strømforsyning der ikke smider en stabil 12V. Men ja, det kan godt være processoren eller bundkortet. Men ikke mange der har produkter til fejlfinding her.
Avatar billede herz Nybegynder
12. februar 2007 - 17:19 #6
Jeg tror ikke at det er strømforsyningen, for den kan gøre det allerede ved opstart. Altså inden den har loadet min desktop, men lige er begyndt på at starte windows op...

Er der overhovedet nogen mulighed for at teste om mit bundkort eller processor er defekt?
Avatar billede huset Praktikant
12. februar 2007 - 17:25 #7
jo ved at skifte dem. Selvom den genstarter omgående kan det stadig være psu
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 10:55 #8
Har du brug for mere support?
Avatar billede huset Praktikant
26. februar 2007 - 09:02 #9
Har du mulighed for at smide feedback i tråden?
Avatar billede huset Praktikant
27. marts 2007 - 09:46 #10
Har du brug for mere support?