Avatar billede rasm5574 Nybegynder
09. februar 2007 - 17:29 Der er 2 kommentarer

Min mikrofon virker ikke

Ligepludselig gik den bare i død. Jeg har prøvet at skrue op og ned, skifte stik osv. Jeg prøvede også med et andet headset og det virkede heller ikke, så prøvede jeg at så om hardwaren virkede, og det stod der den gjorde. Har prøvet alt hvad jeg kunne komme i tanke om, men intet hjalp. Tak på forhånd.
Avatar billede old-faithful Praktikant
09. februar 2007 - 18:40 #1
Har du også prøvet at skrue op og ned for optagestyrken og ikke kun afspilningsstyrke. Det gør man via:

    Start -> Programmer -> Tilbehør -> Underholdning -> Lydstyrke

Her kan du så ændre på både indspilnings- og afspilningsniveauer. Som standard får man vist afspilnings-lydniveauerne. For at ændre på indspilningsindstillinger og optagestyrke, skal du vælge "Indstillinger" og derefter "Egenskaber". Vælg "Indspilning" og tryk på "OK". Vælg så den lydenhed du vil optage fra og sørg for den er skruet op. Sæt evt. boost til, hvis der er en sådan funktion.

Det kan også tænkes at lydkortet er dødt eller at der er en løs forbindelse. Har du lagt mærke til om det gør en forskel, hvis du rykker lidt i kablet?
Avatar billede rasm5574 Nybegynder
09. februar 2007 - 19:05 #2
Ja, jeg har prøvet det med lydstyrken. Men hvis lyd kortet er dødt burde lyden så også være væk? Og hvordan kan man være 100 % det er dødt, så jeg ikke køber et nyt når jeg ikke har brug for det.