Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 19:44 Der er 26 kommentarer og
2 løsninger

Feedback på forum

Jeg er i gang med at bygge et forum op fra grunden og vil derfor gerne høre jeres mening om det.

Funktionerne er stadig ved at blive kodet, men jeg er nået så langt at det burde være muligt at danne sig et indtryk af det.

http://www.forumxtra.net/
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 19:47 #1
Jeg synes dit forum er flot og farverne spiller godt sammen.

jeg tror det er SMF froum du anvender?

men ellers synes jeg du har et godt design.

mht funtkionaltitet anvender jeg samme forum til noget andet og det spiller bare.

Det er ihvertfald et stykker abejde du godt kan være bekendt.

mvh
mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 19:48 #2
Jeg kan især godt li den der feature med at du har mulighed for at forstørre eller formindske teksten (a+, a -).
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 19:49 #3
Nu ved jeg så ikke hvad forummet skal anvendes til af diskussioner men ville det ikke være en idé at have dette tema med i headeren (med  mindre det er et forum til topics af alt mellem himmel og jord.).

mvh
mads
Avatar billede boxer Nybegynder
08. februar 2007 - 19:49 #4
Jeg synes det ser rigtig godt. Siderne loader hurtigt, hvilket er meget vigtigt for et forum.
Pæn grafik, pæne farver, men ingen beskrivelse at hvad forumet indeholder.
Koden vil jeg lade en anden om at kigge på. Den validerer jo ikke.
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 19:55 #5
--> foxmulder58
Det er mit eget forum. Ikke et jeg har hentet..;)
Tak for kommentarene..:)

--> boxer
Tak for det.
Koden er umulig at validere når der bliver brugt javascript midt inde i bodyen, men når det er klart vil jeg gå koden igennem for at den bliver så valideret som muligt.;)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 19:56 #6
flemminghave--> ok virkelig godt gået , flot arbejde!!!
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 19:57 #7
--> foxmulder58
Forummet skal bruges til alverdens diskussion, blandt andet fordi det er meningen at andre skal kunne hente det og bruge det på deres egen side..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 19:57 #8
Det er med andre ord et færdigkodet forum som alle skal kunne download og evt modificere (OpenSource?).
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 19:59 #9
Både og.
Der vil være en version som man kan hente gratis, evt med reklamer og henvisning og en version som vil koste x antal kroner uden henvisning osv..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 20:00 #10
Ok jeg kiggede lige på din webside web-town.dk  du har styr på sagerne :)

Held og lykke med projektet (forummet.)
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 20:01 #11
Flemminghave --> ok det lyder fedt, med andre ord det er noget ekstra du tilbyder udover webdesign?

mvh
mads
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 20:03 #12
--> foxmulder58
Tak skal du have..:)

Jep det er ekstra udover design.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 20:09 #13
Dit forum ligner dog meget SMF:

http://forum.joomla.org/
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 20:15 #14
Ja jeg har fået ideer fra flere forskellige forums.:)
Der ryger dog nogle ting fra efterhånden som jeg laver det, så det til sidst ikke ligner de andre..
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
08. februar 2007 - 20:16 #15
Cool.
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. februar 2007 - 20:30 #16
Uover diverse fejl og mangler ser det godt ud :)
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 20:37 #17
--> lund_dk
Tak skal du have..
Fejlene skal nok blive lavet efterhånden som arbejdet skrider frem.... Håber jeg.;)
Avatar billede lund_dk Praktikant
08. februar 2007 - 20:49 #18
hvordan kan det være du vælger at bruge TinyMCE og FCK editor, og ikke kun en af dem?
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 20:52 #19
Det er også en glitch. Jeg skal egentlig kun bruge TinyMCE, men jeg skulle lige prøve FCK editor.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. februar 2007 - 21:29 #20
Jeg har taget udgangspunkt i at formålet med forummet er at folk skal kunne downloade det, og bruge det selv - ellers skal du ikke tage dig så meget af dde meget "nærgående" kommentarer.

Det er langt fra umuligt at få kode til at validere. også selvom man har ønske om at køre javascript "inde midt i koden". Det kan ex gøres ved at sætte en onload event på body tagget, og afvikle sin kode på denne. stjæl ex herfra : http://ipvision.webdanmark.com//JavaScript/Webdanmark-Composite.js <-- efter jeg skriver "adding onload event"

Tag at få en der arbejder meget med frontend til at kigge på din markup hvis du regner med at løsningen skal være noget opensource som de andre store fora - dit brug af markup kan let halveres, hvilket også betyder endnu hurtigere svar tider, og bedre kompabilitet med forskellige devices som mobil telefoner mm.

Flot design, men jeg har stadig ikke regnet ud hvorfor folk skriver hvad klokken og datoen er.. det er ubrugeligt og spild af plads. - hvad hvis jeg kom fra usa? - så rager det mig en høst blomst at klokken på den anden side af jorden, eller hvor serveren nu er placeret, er.

ex på www.sitening.com seo test, som blot tester de mest "basic" seo redskaber scorer siden 55 ud af 100 mulige, noget så "basic" skal være 100%.

Jeg kan ikke få de knapper til at virke med at lave teksten størrer - lige gyldigt hvad kan jeg se dine "knapper" til navigation er billeder - der bliver teksten ikke størrer ? - lav det som tekst med et billede før.

klikker jeg "login" er der ingen klientvalidering og der står "srgeord" ved søgeboksen, som om tegnsættet fucker.

Design er en smagssag, men jeg syntes ikke der er meget "web 2.0" over dit design, tør at lav noget anderledes, ellers bliver det ikke set - generelt er der slet ikke noget nyt over siden, og jeg har svært ved at forestille mig at folk falder over hinadenn for at få lov at downloade - det mangler det der lille pift som gør det en tak bedre end andre, noget der skal få folk til at foretrække dit frem for et af de, af flere millioner brugere, testede open source systemer.

Men en fremragende start. !

/JJ
Avatar billede flemminghave Nybegynder
08. februar 2007 - 21:58 #21
--> jokkejensen
Tak for en meget velformuleret kritik.

Forummet er MEGET beta og designmæssigt er jeg ikke færdig endnu. Knapper, links, billeder etc, bliver ændret inden længe da meget af kodningen er ved at være færdig.

Med hensyn til æøå bliver det ændret til ampersands og lagt i en sprog fil. Knapperne større og mindre tekst er midlertidigt deaktiveret.

Regner med at have forummet klar til en ny test om ca en uges tid, men i mellem tiden vil jeg da lige gå igennem de forslag du har skrevet.
Avatar billede jokkejensen Novice
08. februar 2007 - 22:26 #22
Du får klart den bedste og mest konstruktive kritik og test af dit produkt hvis du har en færdig løsning.

Glad for at kunne hjælpe, og held og lykke med den fremtidige udvikling :)

/JJ
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
09. februar 2007 - 14:39 #23
naa jeg smider et svar du kan blot afvise hvis du synes.

mvh
mads
Avatar billede flemminghave Nybegynder
09. februar 2007 - 14:56 #24
Bare i orden..
I andre kan også smide et svar for at få del i pointene..;)
Avatar billede jokkejensen Novice
13. februar 2007 - 16:10 #25
Også herfra !
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
20. februar 2007 - 11:27 #26
Jeg tror han har glemt os ;-)
Avatar billede boxer Nybegynder
20. februar 2007 - 11:53 #27
Det er en selvfølge at jeg springer over for min lille indsats. Så du skal ikke vente på mig :o)
Avatar billede flemminghave Nybegynder
20. februar 2007 - 22:03 #28
Beklager for den lille ventetid.. Min harddisk røg, så jeg er først lige kommet online igen..