Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 15:52 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere grafikkort (2)

Det lader til at min forrige tråd er gået død, så jeg prøver lige en ny.

Jeg har netop købt dette grafikkort : http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=211505
og har problemer med at få det til at virke. Da jeg først satte det i og startede op var skærmen grumset og flimret men jeg kunne lige akkurat se at installere driverne med den medfølgende cd, men da jeg derefter genstartede computeren kom der blot en sort skærn frem hvor desktoppen skulle være.

Jeg bruger en P4 med AGP.

Jeg tog mit gamle grafikkort ud af den slot jeg vil bruge det nye i, så slot'ten skal vel stadig være aktiv, eller hvad ? Jeg prøvede at se mig omkring i BIOS'en, hvilket jeg aldrig har gjort før, og kunne ikke finde ud af om AGP'en er aktiveret.
Jeg kan lige akkurat starte i fejlsikret tilstand, dog med det samme resultat som før jeg installerede driverne, dvs. med grumset og flimret skærm og streger op og ned af skærmen, og når jeg flytter musen bliver skærmen "hvidgjort" af det område musepilen berører, så det er svært at gøre noget som helst.
Når jeg siger at skærmen er sort mener jeg HELE skærmen så der er ikke noget at se på selvom jeg højreklikker. Hvad leder jeg efter hvis jeg kører dxdiag.exe ?

Nu er computeren iøvrigt også begyndt at genstarte af sig selv kort efter skærmen er gået sort.

Mange tak enhver hjælp.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. februar 2007 - 16:11 #1
Huskede du at frakoble strømmen til computeren, inden du tog det gamle kort ud og monterede det nye?

Har du forsøgt om det virker med det gamle kort?

Har du afprøvet det nye kort i en anden computer?
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 16:32 #2
Ja, jeg frakoblede strømmen først. Det gamle kort virker stadig, det er det jeg bruger nu, ellers kunne jeg ikke skrive dette. Nej, jeg har ikke umiddelbart mulighed for at prøve det i en anden computer.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
08. februar 2007 - 16:37 #3
Ok - så vil jeg umiddelbart tro, at dit nye kort er behæftet med fejl.
Du må ha' det ombyttet på garantien.

Hvis jeg var dig, ville jeg dog først få det afprøvet i en anden maskine.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 16:54 #4
Er der andre der har nogen ideer til hvad jeg kan prøve for at få det til at virke ?
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 16:55 #5
Prøv ( fejljsikker tilstand) i enhedshåndtering, at slette din gamle driver.
Sluk computeren og skift til det nye kort.
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 17:01 #6
Hvad så hvis det ikke virker ? Hvordan får jeg så fat i den gamle driver igen ?
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 17:33 #7
Hov, det er ikke lige efter reglene at have 2 spørgsmål kørende infor 7 dage
http://www.eksperten.dk/spm/761179

Ang:
"Det lader til at min forrige tråd er gået død, så jeg prøver lige en ny"
Nu sidder jeg jo ikke lige ved computeren hele tiden og blot venter på et spørgsmål fra f.eks dig, vi er her på frivillig basis og tror da nok at de fleste har et arbejde eller går i skole.
Læs f.eks her:
http://www.eksperten.dk/regler.phtml
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 19:48 #8
Fandt frem til følgende i det andet spg.
Spørgers strømforsyningen (PSU) er KUN på 300W og grafikkortet kræver 350W og derfor kan psu`en ikke trække det og resten af maskinen.

Så spørgsmålet her kan faktisk også lukkes, det kan gøres ved at lægge et svar selv og accepter det.
Eller:
http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 19:56 #9
Mange tak for hjælpen :-)
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:03 #10
Du skal lige "markere" dit navn i venstre side og klik derefter på acceptere knappen
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 20:20 #11
Lige et øjeblik! haverslev er jo kommet med den rigtige forklaring, derfor skal
have point, enten her, eller i det andet spørgsmål.
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 20:21 #12
Ps. ...derfor skal han...
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:23 #13
godtfred, jeg har lagt svar i det andet spg ;o)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 20:29 #14
ja det så jeg godt, men brugeren skriver, at tråden er død. Såå?
Men forhåbenligt får du dem:)
Avatar billede kimjjj Nybegynder
08. februar 2007 - 20:32 #15
Har du ikke fået pointene ? Jeg har trykket på accepter en 4-5 gange nu...
Avatar billede haverslev Novice
08. februar 2007 - 20:37 #16
kimjjj - 2 ting

Du skal i dette spørgsmål, klikke på dit navn i venstre side, udfor feltet hvor du skriver, så bliver dit navn markeret og du kan så efterfølgende klikke på acceptere knappen.

Det samme gør du i det andet spørgsmål, blot er det mit navn du markere