Avatar billede spideren Nybegynder
08. februar 2007 - 08:10 Der er 3 kommentarer

WinService der pludselig bruger 1.5 GB mem

Kan man ikke debugge en WinService UDEN koden??

Jeg har en service der bygger på COM+ objecter pludselig bruger den vildt ram, og crasher..

Kan man ikke attache en debugger uden at skulle have koden?
Det sker kun i produktions miljøet (typisk) og derfor er en standard debugger ikke tilladt, det skal være noget der kan startes og sige hvordan winServicen ser ud, hvilke objecter der er allokeret i Mem osv

Håber der er en der lige har løsningen til dette..
Avatar billede kalp Novice
08. februar 2007 - 09:37 #1
winservice = windows service?

jeg kender ikke en metode der kan det nej... her plejer jeg at skrive til windows eventlog og "debugge" på den måde.
Avatar billede spideren Nybegynder
08. februar 2007 - 11:49 #2
Hmm nu er det uden koden... Jeg ved at der findes nogle værkktøjer til WIN32 men kender ikke .NET (winService) == WinService fra .net
Avatar billede md_craig Nybegynder
08. februar 2007 - 21:12 #3
Well hvis det er en COM+ service skrevet i C, C++, VB, Delhi eller andet, så kommer du nok ikke langt selv om du kunne smide en debugger på...

Har selv prøvet det med alm. apps, og det er begrænset hvad man får ud af det...
Er da selv kommet så langt at finde ud af hvilket modul (hvilken dll) en given fejl specifikt oprindede... men så heller ikke længere...