Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. februar 2007 - 00:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

mysqldump windows

Skal bruge en bat-fil der køre mysqldump og laver backup af alle brugere, databaser med tilhørende tabeller.

Forestiller mig den skal gemme i c:\backup\

og kalde filerne for mysql.dato.sql

eks. mysql.08.02.2007.sql

Derudover vil jeg gerne have den til at køre hver nat.

Hvordan laver jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 11:05 #1
Der findes et program der kan tage udvalgt backup på mange forskellige måder, jeg har brugt det i en ældre version for flere år tilbage hvor jeg var ansat.

Programmet er dansk udviklet og jeg vil anbefale dig at kontakte ham, han har sikkerrt løsningen til dig.

Datahjaelp
Damtoften 20, Voerladegaard
DK-8660 Skanderborg
Phone: +45 75 78 25 42
Email: zipbackup@datahjaelp.com

Du kan se næærmere på han web :

http://www.zip-backup.com/

Kontakter du ham kan du jo samtidig sende ham en hilsen fra mig

m.h. Ib Bermann
Avatar billede tomb3 Nybegynder
08. februar 2007 - 12:44 #2
Nu er det jo mysql jeg skal tage en backup af, og ønsker derfor at bruge mysqldump.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
10. februar 2007 - 01:27 #3
Har lavet et script.

mysqldump -u root -p --all-databases --force;

tager backup af alle databaser, brugere og passwords.
Avatar billede sth Novice
11. februar 2007 - 17:30 #4
jeg har en gang lavet noget i stil med det du efter lyser

der er 2 filer
1 en VBS-fil
2 en bat-fil

de kommer her

backup.vbs

Dim WshShell
dim filnavn
Dim refFile
dim mywait
mymin = Minute(Now)
myHour = Hour(now)
filnavn= "D:\mysql_backup\"&date&"_"&MyHour&"_"&mymin&"-dit_filnavn.sql" 'danner filnavn med dagsdato og gemmer den i "D:\mysql_backup\dagsdato-dit_filnavn.sql
Set WshShell = CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "backup.bat", 1, True
Set refFile = GetObject("winMgmts:CIM_DataFile='d:\mysql_backup\dit_filnavn.sql'")

If refFile.Copy(filnavn) = 0 then
fil_ok=0
else
fil_ok=1
end if
Set refFile = Nothing

strFile ="dit_filnavn.sql"
set fso = createobject("scripting.filesystemobject")
fso.deletefile(strFile)
set fso = nothing

backup.bat

C:\Inetpub\mysql\bin\mysqldump  -h din_udbyder --user=dit_brugernavn --password=dit_password din_database > "dit_filnavn.sql"

Så køre du programmet backup.vbs efter du har rettet brugernavn passwoer ogsv

og husk lige at fortælle hvordu har lagt mysqldump.exe bruges i bat-filen (
C:\Inetpub\mysql\bin\mysqldump )
Avatar billede pluth Nybegynder
15. februar 2008 - 12:34 #5
Jeg har lige prøvet at gøre som ovenstående, men min fil fylder altid 0 kb og der kommer ikke nogen fejl. En som kan hjælpe mig ?

Jeg sidder internt på mit eget lan og skriver i "din_udbyder" min interne IP. Er det korrekt ?
Avatar billede pluth Nybegynder
22. februar 2008 - 08:23 #6
Har løst det selv