Avatar billede garfield_29 Nybegynder
07. februar 2007 - 23:05 Der er 6 kommentarer

2 farve tryk

Jeg har lavet et logo som skal trykkes i 2+0
Jeg har defineret 2 pantonefarver og så vidt jeg har forstået tæller hvid ikke som en farve :-)
Jeg vil gerne have noget hvid tekst oven i logoet.
Hvordan gør jeg dette? Laver jeg den hvide tekst om til en hvid pantonefarve eller til en CMYK
Avatar billede duotone Nybegynder
07. februar 2007 - 23:09 #1
Du laver normalt bare en C:0 M:0 Y:0 K:0 og så er det det - i hvert fald i Adobes programmer ...
Avatar billede garfield_29 Nybegynder
07. februar 2007 - 23:18 #2
Tak for det hurtige svar
Avatar billede passiflora Juniormester
08. februar 2007 - 00:56 #3
Tror at du kommer til at betale for tre farver, hvis ikke du bruger et evt. papirs hvide farve som hvid.

I såfald du skal printe på hvidt papir kan du jo bare skære bogstaverne ud ...
Avatar billede levil Nybegynder
29. april 2007 - 00:55 #4
Hvid er ikke en farve som sådan, så hvis logoet er defineret med f.eks. sort og rød og der så kommer hvid oveni, er det stadig en 2+0 tryksag.
Avatar billede passiflora Juniormester
29. april 2007 - 08:38 #5
Jo, hvid kan være en trykfarve
Avatar billede levil Nybegynder
29. april 2007 - 12:58 #6
Ja på farvet papir, men det var jo ikke det spørgsmålet lød på...