Avatar billede pera Nybegynder
07. februar 2007 - 22:46 Der er 7 kommentarer

Føre data fra word over i access

Hejsa

lige et problem:

jeg har noget data som står i en tabel i word
dette vil jeg gerne have over i access kan man det ?

Jeg har prøvet at trække felterne over uden held

Per
Avatar billede supertekst Ekspert
07. februar 2007 - 23:04 #1
Hvordan gør du?
Ved at markere en celle ad gangen kan du trække den over i et felt i en tabel - men det er en langsommelig metode.

Ved hjælp af VBA kan det lade sig gøre automatisk - det kræver dog lidt mere.
Avatar billede passiflora Juniormester
08. februar 2007 - 00:59 #2
Du kan roligt markerer alle celler i word og bruge copy og så paste i access
Avatar billede pera Nybegynder
08. februar 2007 - 07:22 #3
Hejsa

Jeg kan ikke kopier alle ved at copy and paste.. en af gange går fint men der er ca 3000 celler. så der da noget af et job :-(

Kan man ikke flytte den i portioner af 100 eller lignende ?

Per
Avatar billede passiflora Juniormester
08. februar 2007 - 08:17 #4
Hej.

Hvis du markerer alle tallene i word ... kopierer ...

Åbner din tabel ... nederste linie er markeret med en *, Aktiverer du denne, så vil linien blive markeret ... og du kan paste ...

Søren
Avatar billede pera Nybegynder
08. februar 2007 - 10:25 #5
Hej Søren

Hvis jeg gør det spør den om den sak indsætte 17 rækker (jeg prøvede med 17)
jeg svarer ja men der komme ingen data ind. der bliber oprettet 17 nye poster

Per
Avatar billede passiflora Juniormester
08. februar 2007 - 10:40 #6
Hej

Ja, den vil spørge om den skal indsæt de poster ... underligt at der ikke kommer data med ... og du har selvfølgelig prøvet flere gange ... Antal kolonner og indhold passer med hinanden ... hmm i modsatfald ville du jo også få en fejlmeddelse ...

Jeg prøvede det lige igen ... og her virkede det fint ... gad vide hvor forskellen er ...

Søren
Avatar billede pera Nybegynder
12. marts 2007 - 14:47 #7
jeg fandt fejlen... det var felt størrelsen.
Søren smid et svar så du kan få nogle points