Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. februar 2007 - 22:04 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Windows backup

Hej eksperter

Jeg vil gerne vide hvorledes jeg kan tage backup af mit windows drev. Også ved en evt. system fejl være i stand til at gendanne det hele, dvs. inklusiv windows (nærmere indstillinger og registerings databasen).

- HKHGubbi
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 22:07 #1
ja med en ASR backup og diskette er det nemt at restore din installation, laves ved at vælge ASR backup wizarden.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. februar 2007 - 22:11 #2
diskette? Regnede med 2 dvd skiver...
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. februar 2007 - 22:12 #3
Burder nok også lige nævne at det er Win XP HOME... Altså er ASR ikke muligt, har du en anden løsning?
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 22:14 #4
så ville jeg istedet for benytte acronis true image, eller evt ghost, mener at acronis kan hentes i en ældre men gratis version (kræver dog registrering, men er gratis som sagt)
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 22:14 #5
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. februar 2007 - 22:14 #6
Okay... Læste lidt mere om ASR så sorry omkring "07/02-2007 22:11:36", men jeg har intet diskette drev, bærbar.
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 22:19 #7
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
07. februar 2007 - 22:20 #8
Prøver at lege lidt med "acronis true image"! Free trial, hmmm...
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 13:02 #9
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 13:05 #10
Glem mit link. Jeg har lige prøvet det og fik denne besked:
We are sorry, the offer is not available at the moment.
This offer has already expired. Så det er desværre for sent.
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
08. februar 2007 - 13:09 #11
Har fundet acronis true image 6.0 og 10.0, begge med free trial...!
Acronis true image 6.0 syntes desuden at være ok.

- Smid et svar!
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2007 - 13:13 #12
det må være screem brille  du vil give point !
Avatar billede screem_brille Novice
08. februar 2007 - 13:17 #13
det ved jeg ikke om det er, men her kommer et svar ihvertfald ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 13:19 #14
Du kan ikke have fundet True image 6 hos Acronis. Personlig er jeg ligeglad,
men det må da være warez (altså ulovligt) Acronis 10 koster Kr. 287
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
08. februar 2007 - 13:45 #15
Fandt den efter en google søgning...
Men der var mulighed for at købe den, jeg valgte bare trial download...
Kan være det er et forældet site, ved jeg ikke!
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 14:11 #16
True image 6 er meget gammel, det fremgår også af, at Acronis, i flere år,
har foræret True image 7 bort. Derimod har Acronis et program som hedder
Cleanser 6, men det er et program, til at overskrive partitioner med.
www.acronis.com
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
08. februar 2007 - 17:14 #17
Avatar billede off-line Nybegynder
08. februar 2007 - 18:05 #18
OK, så kunne du finde det gamle program:) men hvad med licensnøglen?
Avatar billede hkhgubbi Nybegynder
09. februar 2007 - 05:50 #19
Køre bare på en trial i første omgang!
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2007 - 12:05 #20
"Køre bare på en trial i første omgang!" Så kan jeg faktisk ikke se  fordelen
ved, at hive et gammelt prpgram frem. Det nyeste fås også som trial.
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 12:07 #21
er det vigtigste ikke at spørger fik klaret problemet ? ;)
Avatar billede off-line Nybegynder
09. februar 2007 - 12:30 #22
Jo hvis han har det. Men det er et spørgsmål. Hvis brugeren vælger True
image 6, hvorfra skal han så få nøglen? Acronis sælger ikke gamle prog.
Vælger han 10. er der (har der været?) problemer. Jeg har prøvet det
med lånt nøgle, men det havde den fejl, at programmet påstod, at mine
images var kodebeskyttet og ville have koden. Men de var ikke kodebeskyttet.
True images  er ellers særdeles godt, men noget er gået galt i 10.
Bruger jeanette18 har åbenbart haft dårlige erfaringerne med 10, men ikke
med workstation 9.1 som jeg også bruger og er glad for.
http://www.eksperten.dk/spm/752410
Avatar billede tidemann Nybegynder
09. marts 2007 - 13:13 #23
Kan være sikker på at man kan genskabe, hvis man kun har en trial??