Avatar billede arnehoerlyck Nybegynder
26. maj 2001 - 22:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Installation af RAM på Toshiba Satellite Pro 440 CDT

Jeg har en bærbar Toshiba Satellite Pro 440 CDT med fabrikkens 16 MB ram.
Jeg har købt (privat) yderligere 64 MB, som skulle være af den rette slags, så vidt jeg har kunnet finde ud af ved at læse instruktionsbogen og Toshibas hjemmesider. På RAM-blokken står der HY51V65804 og nedenunder TC-60. Det skulle passe med 60 ns, edo, 64 bit, 3.3 v. Når jeg sætter den i, virker det også helt rigtigt, den glider let i og der kommer det rigtige klik.
Når jeg så starter igen sker der blot intet. Det ser ud som BIOS slet ikke kommer igang, der sker intet på skærmen eller andre steder. Hvis jeg så fjerner den igen kører alt igen normalt.
Hvad kan der være galt?
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2001 - 22:28 #1
Enten er klodsen defekt, eller også passer den ikke til din pc.

Tag pc\'en med ned i butikken og prøv det af, inden du køber (så ryger muligheden for billigt internet-køb godt nok).
Avatar billede dinoman Nybegynder
27. maj 2001 - 11:16 #2
Jeg ved ikke noget om den omtalte bærbare...

Men jeg kom i tanke en irreterende ting ved ram installation i pcere i gamle dage.

Der bestod en bank af 2 SIMM sokler, og en bank skulle udfyldes med to identiske ram moduller.

I dag kører folk jo med DIMM moduler, som hver består af enten en eller to banker i sig selv.

Jeg ved ikke om din toshiba bærbare er særlig gammel, men jeg ser du nævner EDO ram, hvilket er ved at være en gammel standard.

Måske skulle du prøve med et 16Mb modul, hvis det kan fås :).
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 20:21 #3
prøv at bytte rundt på modulerne
nogle hjælper det
Avatar billede poppalle Nybegynder
26. juni 2001 - 20:22 #4
nogle gange