Avatar billede demonbreed Nybegynder
07. februar 2007 - 13:42 Der er 3 kommentarer

ide og sata controller

Jeg har lige købt mig en ny computer, men jeg må vist desværre indrømme at jeg ikke har så meget snilde når det kommer til at sætte den op.

Mit hardware er:
Core 2 duo e6600 cpu
Asus P5b-e bundkort
2 sata harddiske
1 ide harddisk
1 ide dvd drev
og 1 sata dvd brænder

Jeg har installeret windows, og det kører fint, ud over at jeg ikke kan se mine ide tilslutninger!

Jeg har prøvet mig lidt frem og tilbage i bios, men ender enten med at have ide drev eller sata drev. Og da jeg har haft min gamle computer i mange år, kender jeg intet til nye bios

jeg håber nogen kan hjælpe:)
Avatar billede michaelkaas Nybegynder
07. februar 2007 - 13:46 #1
Vær sikker på begge ikke sidder til Master/Slave
Sæt din IDE HDD til Master, og dit DVD drev til Slave..
Avatar billede screem_brille Novice
07. februar 2007 - 13:48 #2
ses dine IDE drev i BIOS ?
Avatar billede demonbreed Nybegynder
07. februar 2007 - 13:53 #3
Jeg har ikke rigtig noget kendskab til den her bios, men når jeg sætter sata controlleren til ide mode, kan jeg ikke se ide drevene, men hvis jeg sætter den til raid eller en tredje mode kan jeg godt. Derimod kan jeg så ikke boote fra mine sata diske hvis jeg sætter bios op på den måde. Men det kunne være jeg skulle begynde med at spørge hvordan opsætningen skal være i bios? :D