Avatar billede webgon Nybegynder
06. februar 2007 - 19:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Billig Trådløs router?

Står og mangler en billig trådløs router, den skal være nem at sætte op med et password (ikke wep kryptering osv) og fordele internet til bærbare pc'er..

Nogle gode ideer? Send gerne link til netbutikker mv. Køber den også gerne hvis nogle har spottet et godt tilbud i en elektronikforretning eller andet.. (:

/Martin
Avatar billede speje Nybegynder
06. februar 2007 - 22:37 #1
Har sån en her:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=308919

(Linksys WRT54GC)

den er lille, rimeling billig og har kørt konstant i ca. 1+ år
Avatar billede webgon Nybegynder
07. februar 2007 - 17:28 #2
Okay (: læg lige et svar.

Er der andre bud?
Avatar billede webgon Nybegynder
07. februar 2007 - 17:35 #3
Hvis jeg køber sådan en, hvordan sætter jeg den så op så jeg kan lave et navn til netværket og et password?
Avatar billede speje Nybegynder
07. februar 2007 - 18:18 #4
som std. kan alle og enhver komme på routeren, så du skal bare ind i trådløse netværk (netværket hedder nok linksys eller sån noget som std.) efter du har smidt din computer til den, skriver du bare routerens ip adresse i en browser (det er nok 192.168.1.1) så kan du gå ind i "wireless" og ændre det ssid dit net har, dvs. dets navn.

Hvis du vil forhindre andre i at komme på netværket skal du ind i "wireless"-->"wireless security" og sætte security mode op... der skal du så vælge en encryption og finde på et kodeord, undersøg lige hvad netkortet i din bærbar understøtter først, hvis du ikke ved det så brug WEP det er det mest usikre, men understøttes af dit trådløse netkort
Avatar billede webgon Nybegynder
07. februar 2007 - 18:26 #5
perfekt ;)