Avatar billede sunefr Nybegynder
06. februar 2007 - 19:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ændring af MAC/IP adresse

Hej alle
Jeg har fået følgende svar fra Fullrate, da jeg spurgte om man kunne ændre IP adresse hos dem.

"Vores Global ip pakke giver ip adresser ud fra MAC addressen, så hvis du har mulighed for at ændre din MAC addresse på computeren vil du ha mulighed for at vælge ip som du lyster.

Jeg vil dog ikke anbefale dette numindre du har 100% styr på hvad du laver."

Jeg vil ikke sige jeg har 100% styr på det, men er det noget man kan lære? ;o) Hvad er MAC Adressen?

Mange tak for hjælpen!

Mvh
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 19:19 #1
lyder ret underligt, men en MAC er adresse er et netkorts fysiske "adresse" det kan SW ændres i windows ja, men jeg kan ikke helt se hvordan det skulle kunne give dig en anden IP (og hvorfor vil du have en anden IP ?)
Avatar billede sunefr Nybegynder
06. februar 2007 - 19:22 #2
Jeg kunne godt tænke mig ikke at blive genkendt af hjemmesider på nettet, men Fullrate har ikke mulighed for dynamisk IP...
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 19:25 #3
så brug en proxy server, men hvis du ikke vil genkendes, er det nok alligevel sider man ikke bør være på. (det kunne da lyde sådan)
Avatar billede sunefr Nybegynder
06. februar 2007 - 19:27 #4
Er der en dansk proxy server?
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 19:30 #5
der findes sw du kan hente som finder proxy servere, men i sidste ende er du ikke anonym, og kan aldrig blive det.
Avatar billede sunefr Nybegynder
06. februar 2007 - 19:32 #6
ok, tak for hjælpen
Avatar billede screem_brille Novice
06. februar 2007 - 19:33 #7
det var så lidt.
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2007 - 19:58 #8
Ved ikke om Tor net er en mulighed - kender det ikke selv. Men kk og bedøm
http://tor.eff.org/

... lidt at det samme som Free Network her
http://freenetproject.org/
Avatar billede halifax Nybegynder
06. februar 2007 - 20:05 #9
,,,  og når Fullrate skriver "Vores Global ip pakke giver ip adresser ud fra MAC addressen,"

kunne man vel forestille sig i en situation at koble sig på nettet direkte fra computeren, hvor netkortets MAC adresse bruges, og i en anden situation at køble sig på nettet gennem en router, hvor dens MAC adresse bruges?

Lidt omstændeligt, ja, men hvad må man ikke lide for at opnå det ønskede resultat.
Avatar billede nva Praktikant
07. februar 2007 - 08:43 #10
På de fleste netkort kan du angive en anden mac-adresse end den netkortet er 'født' med.