Avatar billede dorde Nybegynder
06. februar 2007 - 09:54 Der er 4 kommentarer

JSP på IIS'en vha. tomkat

Hej alle,

Jer har en IIS kørende og den fungerer bare som den skal. Den kører flere websites på samme ip. Nu er der kommet et ønske om at man skulle kunne afvikle JSP sider på serveren i de websites som allerede eksisterer.
Til det formål fik jeg installeret  tomcat 5.0.28 og den fungerer fint når jeg kører jsp eksampler som installeres som default, men når JSP køres på en af de sites som ligger der så kan tomkat ikke oversatte og sende oversattelsen tilbage til IIS'en. (IIS'en står og venter og til sidst siger den at siden kan ikke findes). Min "bud" er at tomkat kan ikke finde ud af IIS'ens sites.

Så min spm. er, hvordan få jeg tomkat til at køre JSP på alle de sites som er sat op på IIS'en?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. februar 2007 - 15:21 #1
du konfigurerer de samme virtual hosts i Tomcat og sikrer dig at
IIS forwarder de rette requests for alle virtual hosts
Avatar billede dorde Nybegynder
07. februar 2007 - 09:03 #2
det er jo det. hvordan gør man det? I administration tool kan jeg se at jeg har host(localhost) med context til de diverse mapper. Skal jeg så oprette ny host for hver web site jeg har kørende? Hvis ja. hvad skal man skrive i "name" felt. er det navn på web site i iis'en? Hvad er application base? Er det fysisk sti hvor dokumenterne ligger?

Hvis en website har undersider(for eksampel http//test.mydomain.dk/user1, http//test.mydomain.dk/user2), skal man så oprette context til hver user mappe under det host eller?

Jeg beklager at jeg stiller sådan nogle dumme spørgsmål, men jeg er nybegunder hvad tomkat angår.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. februar 2007 - 03:19 #3
nu bruger jeg aldrig selv manager applikationen

jeg retter direkte i server.xml

men ja - name må være host navnet
Avatar billede dorde Nybegynder
12. februar 2007 - 08:58 #4
Hej igen,

kan du så hjælpe mig at rette direkte i server.xml

Jeg har en site test1.mydomain.dk der ligger i c:\web\test1 mappe. Hvad skal jeg skrive så jeg kan få denne site til at køre jsp.