Avatar billede haug Nybegynder
05. februar 2007 - 22:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Network identifying (går 5-10min før forbindelse)

Hej

Har netværkforbindelse via Lynksys router (ok med XP)

Men når jeg starter Win Vista, kommer jeg ikke på nettet før der er gået 5-10min hvor der bare vises "network indetifying", så pludselig kommer "grøn" linie fra PC over router til internet.

Har andre dette problem og måske fundet de vise sten

mvh haug
Avatar billede screem_brille Novice
05. februar 2007 - 22:12 #1
prøvet at deaktiver automatisk network discovery ? (under netværks egenskaber)
Avatar billede haug Nybegynder
05. februar 2007 - 22:23 #2
hej igen, den er på dansk. Er det i netværks og delings center jeg skal ind ?. Der findes som øverst en der hedder "netværksregistrering" og den er slået "til"

mvh haug
Avatar billede screem_brille Novice
05. februar 2007 - 22:25 #3
det tror jeg det må være ja, har kun rodet en lille smule med en engelsk, men mindes bare der var noget om det, og det du nævner lyder præcis som det ;)
Avatar billede haug Nybegynder
05. februar 2007 - 22:52 #4
Nej desværre, det var ingen forskel.
Men sjovt nok hvis jeg smider en trådløs dongle på er der forbindelse efter 10-20 sek ???????

mvh haug
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2007 - 23:09 #5
Hvad siger vista om driveren til dit netkort så ?

scan eventuelt hos www.drivershq.com
De tilbyder at se efter om du har de sidste nye drivere / korrekte drivere.
Avatar billede haug Nybegynder
05. februar 2007 - 23:26 #6
Vista siger ok virker korrekt til mit netkort.

Drivershq siger ok til alle mine drivere på nær grafikkort (ikke nyeste driver)

sååååå, jeg ved ikke lige hvad der gør det.

mvh haug
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2007 - 23:35 #7
prøv lige at deaktiverer dit netkort, og sætte den trådløse dongen i og kun brug den.
er den stadigvæk hurtigere ?

kik eventuelt i de avancerede indstillinger for dit netkort, det kan være at det er sat op "manuelt" så den sender og modtager forkert eller noget...
Avatar billede haug Nybegynder
05. februar 2007 - 23:41 #8
Ja det virker lige hurtigt

Netkort står til "autosense" i avanceret ??

haug
Avatar billede haug Nybegynder
18. august 2010 - 17:29 #9
min router var problemet