Avatar billede rasmusneckelmann Nybegynder
26. maj 2001 - 20:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Subnet-maske igennem Winsock2?

Jeg har brug for en måde hvorved jeg kan få fat i det lokale netværks subnet-maske... (jeg skal bruge den til broadcasting).

Ahem, nogle bud?
Avatar billede wisen Nybegynder
28. maj 2001 - 08:14 #1
Jeg mener bare at du skal bruge ip 255.255.255.255 for at broadcaste til hele subnettet, du behøver ikke at kende masken...
Avatar billede wisen Nybegynder
28. maj 2001 - 08:29 #2
Avatar billede rasmusneckelmann Nybegynder
28. maj 2001 - 21:04 #3
\"Jeg mener bare at du skal bruge ip 255.255.255.255 for at broadcaste til hele subnettet, du behøver ikke at kende masken...\"

Det er præcis det jeg gør nu, men det er meget usmart. At broadcaste til ip 255.255.255.255 betyder at man prøver på sende en packet til ALLE ipaddresser (hele internettet (!!!)) - Det vil selvfølgeligt ikke virke i virkeligheden, den første router vil blokere packeten.

MEN det virker på LAN (det er også til LAN jeg skal bruge det) MEN MEN hvis der er en router på LANet virker det ikke (nedtur). Derfor vil jeg gerne lave et lidt mere specifikt broadcast.

Tak for linket, jeg vil lige give det et kig.
Avatar billede rasmusneckelmann Nybegynder
28. maj 2001 - 21:08 #4
uh, det er jo nøjagtig det jeg skulle bruge! Tak igen. Svar og du får dine point.
Avatar billede wisen Nybegynder
25. juni 2001 - 10:43 #5
Her kommer er svar; lidt forsinket, med bedre sent end senere :)