Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 19:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Hvad gøre jeg !!!

Jeg vil høre engang .. !! Jeg har skulle opgradere en Computere og købt nyt motherboard et Asus et eller andet, og en Ahtlon CPU 1 GHZ

Jeg indstiller Cpu Clock Fregency til 133 MEN jeg kommer til at sætte Clock til 8.0 altså så det bliver over 1 GHZ da den kun skulle ganges med 7,5 og i det jeg tændte den igen ville den ikke noget, sort skærm og det hele.

Er CPU brændt sammen eller noget .. ??
Kan man gøre et eller andet så Bundkortet Glemmer at man har komme til at indstille det forkert , fordi jeg kan slet ikke komme ind i BIOS optionen, jeg har prøvet at skifte Grafik kort og sat det i en ny port, men det virkede ikke skærmen er stadig sort, ligefra jeg tænder computeren ..
Avatar billede meistro Nybegynder
26. maj 2001 - 20:10 #1
Har du prøvet at sætte busfrekvensen ned til under 133 på bundkortets jumpere.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 20:13 #2
Det virker ude mærket på de andre computere men det var kun lige denne hvor jeg satte Clock Frequency på 8 i stedet for 7.5
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. maj 2001 - 20:16 #3
Prøv at resette motherboardet ved at pille batteriet ud og slukke for al strøm, det plejer at virke for mig når jeg har Overclocket lidt for grundigt :-)

På nogle motherboards er der ikke batteri og der skal man vist noget med at tappe en eller anden dims for strøm, men det vil jeg ikke rode mig ind i ...
Avatar billede meistro Nybegynder
26. maj 2001 - 20:17 #4
Har du ikke mulighed for at ændre på bundkortet.
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 20:22 #5
Det aner jeg ikke !!

Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 20:23 #6
Hvordan ska jeg kunne gøre det på Bundkortet ..??
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. maj 2001 - 20:29 #7
Prøv den med batteriet først, det virker som regel
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 20:32 #8
Jamen der er ikke noget batteri i .. !!!

Derfor et afvist svar
Avatar billede -mundi- Nybegynder
26. maj 2001 - 20:33 #9
hvilket motherboard er det ?
Avatar billede svend_rugaard Praktikant
26. maj 2001 - 20:36 #10
ASUS A7v133
Avatar billede moritz Nybegynder
26. maj 2001 - 21:16 #11
Hmm når du startet op kan du så se dit grafikkort men ikke komme til bios? have det problem - hold insert nede da jeg startede op - så blev bundkortet \"nulstillet\"
Avatar billede bam-bam Nybegynder
01. juni 2001 - 23:39 #12
du skal tage strømmen fra pc\'n og så skal du flytte jumper \"clrct\" som sidder lige ved batteriet over ide portene og floppy soklen, til  ben 2-3 et øjeblik, flyt jumperen retur og indstil så din clock frequency rigtigt (evt til jumperfri mode, alle på on(DSW Switches 1-5)) så skulle du kunne få liv i banditten igen. ellers så må du pille batteriet ud selv om du siger at der ikke er noget.