Avatar billede tramm Nybegynder
05. februar 2007 - 08:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

XP Home eller XP Pro?

Hvilke fordele og ulemper kan der være ved at bruge en XP pro hjemme i stedet for en home?

Er der performance forskel etc.?
Hjemme pc'en det drejer sig om, er primært en spillecomputer.
Avatar billede peet-49 Novice
05. februar 2007 - 08:49 #1
Der vil ikke være anden forskel til dette brug end prisen.
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. februar 2007 - 08:54 #2
XP pro er en netværksmaskine, der har flerefaciliteter til beskyttelse og drift i et netværk. F.eks. IIS er med i pro hvis du vil udvikle til web, den er ikke med i home
Avatar billede fixxxer Nybegynder
05. februar 2007 - 08:55 #3
Der er lidt læsning her, der måske kan belyse forskellene:

http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp
Avatar billede halbestyren Nybegynder
05. februar 2007 - 11:19 #5
Mht. til netværk, kan man f.eks. ikke tilmelde maskinen til et domæne. Men jeg syntes ikke det er en nødvendighed hvis den kun skal bruges til spille pc og ikke er arbejdsrelaterede opgaver den skal udføre.
Avatar billede haverslev Novice
05. februar 2007 - 20:00 #6
Ang. IIS på XP home.
Hvis du gerne vil have den funktion på XP Home, og ikke har ydeligere brug for en XP Pro, så kan du få dette på Home:
http://www.webthang.co.uk/tuts/tuts_server/iis_xph/pippo_xp.asp
Avatar billede tramm Nybegynder
21. februar 2007 - 13:31 #7
Tak for de mange svar =)