Avatar billede ossian Nybegynder
04. februar 2007 - 19:32 Der er 9 kommentarer

Finde alt mellem <textarea> og </textarea>

Hejsa,

Jeg skal findes alt ml. <textarea> og </textarea> - eller rettere mellem: <textarea rows="15" name="formatted" cols="50" wrap="physical"> og </textarea> - det skal siges at der også forekommer html-tags i indefor textarea som også skal med.

Jeg har prøvet med:
(<textarea rows="15" name="formatted" cols="50" wrap="physical">.*?</textarea>) - men desværre uden held..

Nogle der har et godt bud?

På forhånd tak!
Avatar billede esben85 Nybegynder
04. februar 2007 - 19:57 #1
Det kan let gøres med java script: <textareaName>.value
eksempel

<html>
<head>
<script>
function getData(textArea){
    alert(textArea.value);
}
</script>
<body>
<a href="java script:getData(document.getElementById('textArea'))">get text</a>

<textarea id="textArea" rows="15" name="formatted" cols="50" wrap="physical"></textarea>
</body>
</html>
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
04. februar 2007 - 19:59 #2
Hvad med:

<textarea[^>]*>(.*?)<\/textarea>
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2007 - 20:00 #3
Hvis det *skal* være med regex, så prøv med:

/<textarea[^>]*>(.*?)<\/textarea>)/si
Avatar billede ossian Nybegynder
04. februar 2007 - 20:06 #4
Esben> Tak for det, men det skal bruges til ASP, og jeg har desuden ikke mulighed for at give textarea'et et id.

gizmo> Tak, men den giver heller ikke noget :-(
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2007 - 20:08 #5
Bruger du IgnoreCase = True og Global = True ?
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2007 - 20:09 #6
Almindelig ASP? Så brug [\s\S] som wildcard i stedet for punktum.
Avatar billede coderdk Praktikant
04. februar 2007 - 20:10 #7
StringToSearch = "hejsa <textarea hejsa=1 blah=2>bla bla bla</textarea> hehehe"

Set RegularExpressionObject = New RegExp

With RegularExpressionObject
.Pattern = "<textarea[^>]*>(.*?)<\/textarea>"
.IgnoreCase = True
.Global = True
End With

Set expressionmatch = RegularExpressionObject.Execute(StringToSearch)

If expressionmatch.Count > 0 Then
For Each expressionmatched in expressionmatch
Response.Write "<B>" & expressionmatched.Value & "</B> was matched at position <B>" & expressionmatched.FirstIndex & "</B><BR>"
Next

Else
Response.Write "<B>" & RegularExpressionObject.Pattern & "</B> was not found in the string: <B>" & StringToSearch & "</B>."
End If

Set RegularExpressionObject = nothing

?
Avatar billede plx Nybegynder
04. februar 2007 - 20:11 #8
Dit problem er sikkert, at der er linieskift i den text du vil matche. Punktum matcher ikke linieskift
Avatar billede ossian Nybegynder
04. februar 2007 - 20:14 #9
Tak til plx, det var selvfølgelig der problemet lå! Genialt!

Smid et svar.. og tusinde tak til jer andre for jeres input!