Avatar billede k7 Nybegynder
04. februar 2007 - 14:37 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

C5 3.0 kører via server som mappet drev, men ikke lokalt på serve

Hej, jeg har en XP pro der kører som filserver i mit firma.

Her har jeg en C5 mappe, der ikke er installeret lokalt på maskinen.

Denne tilgår jeg fra en lokal klient på netværket via C5 mappen der er mappet som netværksdrev.

Det pudsige er at jeg ikke kan åbne C5 lokalt på maskinen hvor mappen ligger, der får jeg en windowsfejl, med "c5w32 har fundet en fejl og afsluttes".

Nogle der har et bud på hvordan jeg evt. kan køre den direkte på denne maskine ?

Mvh

Kim
Avatar billede mariaf Juniormester
04. februar 2007 - 14:43 #1
Installer den, evt. bare somm dummy-installation. Herefter skal filserveren nok genstartes.
Avatar billede k7 Nybegynder
04. februar 2007 - 14:47 #2
Hej Maria....du er dælme hurtig ;o)

Kan du forklare den ?

Biblioteket som C5 ligger i, er gennem tiden flyttet rundt mellem forskellige maskiner og brugere, og derfor er den ikke "windows installeret" men mappen bare flyttet over på serveren, vil du have jeg installerer C5 fra CD'en, og hvad gør jeg så, kopierer hele min nuværende C5 mappe over i installationsmappen ?

Mvh

Kim
Avatar billede mariaf Juniormester
04. februar 2007 - 15:05 #3
Hurtigheden kom af snooker i fjernsynet :-)

Ja, du smider bare cd'en i maskien og trykker enter hele vejen igennem - dog ikke ved indlæs koder. Genstart serveren, og du er kørende. Der ligger nogle filer, som C5 gerne vil have, så selv om det som regel kører uden, så er det altid en fordel lige at have installeret den.
Avatar billede k7 Nybegynder
04. februar 2007 - 15:08 #4
Ok, super, og det er også selvom mit C5 bibliotek ligger på f.eks. D-drevet, og jeg installerer C5 på C-drevet under programmer, så afvikler jeg "bare" som jeg plejer fra mit nuværende bibliotek ?

Jeg tror jeg har givet dig point, men er ikke sikker, vil du lige afstemme i så fald ?

Tak for super hjælp.

Mvh

Kim
Avatar billede mariaf Juniormester
04. februar 2007 - 16:52 #5
Jo tak, jeg har fået point. Og ja, det er underordnet hvilket dre på serveren du brguer til C5, bare C5 er installeret på maskinen.