Avatar billede pingo-carden Nybegynder
04. februar 2007 - 12:25 Der er 6 kommentarer

virus eller kreditkort fusk i mail?

hej. jeg har fået en mail jeg syntes ser ret mistænkelig ud.. den er som følger

Microsoft Award Team
20 Craven Park, Harlesden
London NW10,United Kingdom.
Ref: BTD/968/06
Batch: 409978E

Dear Lucky winner,

The prestigious Microsoft and AOL has set out and successfully
organised a Sweepstakes marking the new year anniversary we rolled out over 100,000.000.00 (One Hundred Million Great Britain Pounds) Draws. Participants for the draws were randomly selected and drawn from a wide range of web hosts which we enjoy their patronage.

Your email address as indicated was drawn and attached to ticket number xxxxxxxxxxxx with serial numbers xxx/xxxxxxxxxx/xx and drew the lucky numbers xx-xx-xx-xx-xx-xx(xx) which subsequently won you £1,000,000.00
(One Million Great Britain Pounds)  as one of the jackpot winners in his draw. You have therefore won the entire winning sum of £1,000,000.00 (One Million Great Britain Pounds).

To file for your claim, Contact The Processing Consultant:

Mr.Walter Cook
Microsoft Promotion Award Team
Head Winning Claims Dept.
Email:fiduciary_houstonblake@yahoo.dk

Do fill out the claims:
Your Full Names____________
Date of birth______________
Address__________________
Country___________________
Occupation_________________
Phone Number______________
Ticket Numbers____________
Batch Number______________
Serial Number______________
Lucky Numbers_____________

Sincerely,
Dr.Ann Hawkes
Head Customercare Service
Microsoft Promotion Team

(ps. alle tal osv. har jeg erstattet med x i tilfælde af at den er god nok :D ) he he..

men er det ikke bare fup?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. februar 2007 - 12:31 #1
Jo
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 12:35 #2
mon ikke beskeden ville have kommet fra en microsoft eller aol mail-adresse :o)

har ALDRIG hørt om det og jeg ville aldrig åbne eller reagere på den.
Avatar billede cpufan Juniormester
04. februar 2007 - 12:38 #3
jeg tror den er god nok

Enhver ved at Microsoft-ansatte og AOL ansatte, specielt dem der sidder i afdelingen for hovedgevisntudbetalinger, har en yahoo.dk - emailkonto.

så skriv til dem og bed om at få den udbetalt,
det eneste de skal bruge er nok bare et kontonr,
og evt. noget id - måske et lille depositum.
Avatar billede hcma Novice
04. februar 2007 - 13:06 #4
:o)))))))))))
Avatar billede pingo-carden Nybegynder
04. februar 2007 - 15:58 #5
he he jeg forstod ironien :D fandt det også skummelt at de "proffe" har en Yahoo mail..
Avatar billede rynke10 Novice
05. februar 2007 - 07:15 #6
Sådan en mail kan man vist kalde en "sucker-finder"
Mon ikke bare du liiiige skal indbetale et mindre beløb for at få frigivet pengene, eller "bare" oplyse konto eller kortnummer til dem.
Folk synes jo det lyder godt at vinde 1 mill. pund og TÆNK hvis det nu var sandt. Det er det ikke ;-)