Avatar billede loho03 Nybegynder
04. februar 2007 - 08:53 Der er 6 kommentarer

mistet den røde farve

Min skærm mistede forbindelsen til computeren og jeg prøvede alt muligt og pludselig var skærmen der igen, men da havde jeg været inde i opstartsmenuen og måske gjort noget forkert. Under alle omstændigheder er den røde farve væk. Jeg har prøvet at lave en systemgendannelse med det hjælper ikke. Jeg håber inderligt at der sidder en der kan hjælpe mig.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 08:59 #1
hvilken slags skærm ? (fladskærm eller billedrør?)  kontroller at kablet fra grafikkort til skærm sidder helt fast (i begge ender)
Avatar billede loho03 Nybegynder
04. februar 2007 - 09:02 #2
Jeg her en philips 19 tommer fladskærm og alt skulle sidde som det har gjort altid. Kan det ikke være noget jeg har pillet ved inde i opstartsbilledet altså du ved når jeg har trykke f1 når maskinen starter.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 09:04 #3
nej der kan du ikke have gjort noget så farven forsvinder, har du mulighed for at prøve skærmen med en anden computer ? (så du kan isolere fejlen til enten computer eller skærm)
Avatar billede loho03 Nybegynder
04. februar 2007 - 09:11 #4
ja det har jeg og det vil jeg lige prøve.
Avatar billede loho03 Nybegynder
04. februar 2007 - 09:28 #5
Der er ikke noget i vejen med skærmen. Jeg har lige afprøvet den på en anden maskine
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 09:32 #6
og når den sidder til din almindelige maskine mangler farven også i bios, eller er det først inde i windows ? (virker farverne i bios, er det en SW fejl), og vil sikkert kunne løses ved at fjerne driverne (via tilføj fjern programmer), og fjerne grafikkorttet via enhedshåndtering og genstarte.