Avatar billede nobob Nybegynder
04. februar 2007 - 02:00 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

2 brugere - 1 maskine

Hej

Har lige købt ny skærm, og ville lige prøve at køre med 2 skærme. Så kom jeg til at tænke på om man kunne køre 2 brugere på samme maskine, så man har tastatur og mus til hver sin skærm;)Det kunne faktisk være ret fedt, der er jo to forskellige skriveborde, så det er næsten bare et spørgsmål om at dedikere mus og tastatur til hvert sit skrivebord.
Avatar billede halifax Nybegynder
04. februar 2007 - 02:38 #1
Det findes skam. Et eksempel

PS/2 KVM Splitter
Up to 4 keyboards, mice & monitors can be connected to one PC (including international keyboards).
Access one PC from multiple control locations.
http://www.networktechinc.com/kmspltpc.html

Du kan evt. selv søge andre splitters.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 04:51 #2
Det giver ikke mulighed for at to arbejder på maskinen på samme tid, men er til kunne nøjes med et keyboard,mus og skærm istedet for at have flere stående.

Det du søger findes ikke.
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 04:52 #3
jo men så skal du have en terminal server, som du kan koble dig på, så kan du afhængigt af maskinens hardware og antal licenser koble X antal brugere på med deres eget skrivebord osv.
Avatar billede nobob Nybegynder
04. februar 2007 - 18:23 #4
det lyder interresant det med terminal-server, hvordan virker det?? Regner med at jeg kan bruge det samme gfx (med dual DVI) ik??
Avatar billede nobob Nybegynder
04. februar 2007 - 18:31 #5
Skal faktisk bare bruge den til internet og måske office, man kan ikke på en eller anden måde dedikere tastatur og mus til et program???
Avatar billede nobob Nybegynder
04. februar 2007 - 18:32 #6
såvel som man kan vælge hvilket grafikkort/lydkort et spil skal bruge:)
Avatar billede screem_brille Novice
04. februar 2007 - 18:45 #7
du kan ikke være koblet på med 2 brugere fysisk, det er der såvidt jeg ved ingen maskiner der kan, (som jeg har forstået det vil du have 2 sæt mus/tastaturer og 2 skærme til samme fysisk maskine) og det kan du ikke.
Avatar billede nobob Nybegynder
04. februar 2007 - 19:30 #8
Ok takker for hjælpen, og kvitterer med lidt point.