Avatar billede henrik14 Nybegynder
26. maj 2001 - 15:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Volt ved clocking

Hej er der en af jer der ude der ved hvordan han kan finde ad af hvor mange volt den skaal havde når man colker den...Eller om der måske er et program til at regne det ud med...
Jeg har en Athlon 700 med et Abet ka7 bundkort og vil gerne havde den til at køre 850Mhz Ca.

Hilsen Henrik
Avatar billede techno_dk Nybegynder
26. maj 2001 - 15:31 #1
Hvorfor vil du gerne have den til at køre 850 Mhz, der er jo næsten ingen forskæld      ...du kan ihvertfalde ikke mærke den.
Avatar billede bwinkel Nybegynder
26. maj 2001 - 15:35 #2
http://www.overclockers.com/ gå ind på denne side, kig under cpu database og vælg hvad du nu kører med af udstyr. Så kan du se hvilken spænding osv folk kører med.
Avatar billede dinoman Nybegynder
26. maj 2001 - 15:42 #3
Jeg har overclocket min TBird 1200Mhz 266FSB til 1333Mhz, uden at pille ved volten. Kun ved hjælp af en taisol køler.

Men så vidt jeg har hørt skal man passe lidt på med den. P mit bundkort(abit kt7a-raid) skal jeg ikke vælge nogen volt, det klarer den helt selv.

Dog er der nogen som siger at volten, er det som cpu\'en lever af når man overclocker den.

Helt ærlig tror jeg ikke du mærke forskel på 700 eller 850Mhz, du forkorter faktisk bare din cpu\'s levetid.

Men jeg gør vel det samme :-) ...... Faktisk har jeg sat den tilbage til 1200Mhz, da jeg aligevel ikke kunne mærke nogen forskel i nogen retning.
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 15:56 #4
Avatar billede jammerlab Nybegynder
26. maj 2001 - 16:07 #5
http://www.overclocking.dk/
her finder du hvad ud skal bruge
Avatar billede vuffe Nybegynder
26. maj 2001 - 17:42 #6
Du skal ikke pille ved volten når du starter med at clocke. Men hvis den pludselig ikke kan starte op (f.eks. Windoze billedet fryser under opstart) kan du stille og roligt begynde at hæve Vcore. Hvis den får for lidt Vcore fryser den som regel, men jeg vil ikke tro at der sker noget ved at den får for lidt Vcore.
Avatar billede mlj Nybegynder
26. maj 2001 - 18:58 #7
Avatar billede henrik14 Nybegynder
30. maj 2001 - 19:07 #8
Jeg har ikke fået noget ud af jeres svar så jeg må beholde de point
Avatar billede vuffe Nybegynder
30. maj 2001 - 23:19 #9
Hvis du ikke ha fået noget ud af svarene så pøv at beskrive helt nøjagtigt hvad det er du vil vide!
    Jeg synes ellers at der har været mange gode indlæg i dette spm.
Avatar billede mlj Nybegynder
30. maj 2001 - 23:39 #10
Vuffe > Han plejer at acceptere sine svar selv! :-/
http://www.eksperten.dk/spm/75528
Avatar billede mlj Nybegynder
30. maj 2001 - 23:45 #11
EHM! Jeg prøver lige igen:

Han plejer at acceptere sine spørgsmål selv.

Det er vist ved at være sengetid!
Avatar billede jammerlab Nybegynder
31. maj 2001 - 08:07 #12
Hjap det ikke!!! Vi gav dig samtlige addresser til hjælp med overclocking!!!!
Det lugter gør det!!
Avatar billede vuffe Nybegynder
31. maj 2001 - 12:56 #13
Ja han pumper bare over 500 point ind i et spm. bare for at tiltrække folk, og når så der skal deles point ud vælger han kryster-løsningen.
Iøvrigt er det oxo for meget med 549 point til sådan et spm. af denne sværhedsgrad.