Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:07 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvor længe skal jeg vente med at opgradere?

jeg har tænkt at opgradere, da den gamle PC er begyndt at halte.

Men jeg kan se er der er en del nye teknoligier på vej, deriblandt DDR3 og Intels 45nm CPUer med SSE4, er de værd at vente på?
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 16:09 #1
Man kan blive ved med at vente og vente. Gør op med dig selv, hvad dine krav og ønsker er, og køb så ind.

Det er komplet umuligt at være på forkant eller fremtidssikret - beklageligt.

Hvad der er smart/nyt i dag, er forældet om en uge.!
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:10 #2
ja, men sidste gang jeg opgraderede, var det lige før PCI-express og DDR2, så jeg tvivler lidt, men det kan godt være du har ret.
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 16:14 #3
den der venter på det nyeste får aldrig noget, har en klog person engang sagt.
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:14 #4
rigtigt nok :|
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 16:16 #5
Jeg ved jeg har ret!

Der er allerede planer om DDR 4 i 2008, og så er vi igen forældet med DDR3.

Hertil ser vi ny Dx10 kompitable grafikkort, men endnu er der ikke set mange spil klar til dette. Du bør opgive at vøre på forkant med teknologierne. Det er simpelthen for dyrt.

¤5nm processoren bliver spændende ja, men om de er værd at vente på ved man ikke helt. Hertil vil priserne i starten være skyhøje.

45nm giver mindre varme, og defor egner de sig hovedsageligt til OC folkene. Personligt er jeg hardware nørd, og elsker alt nyt, men jeg har lært af bitter erfaring, at det ikke kan betale sig at købe spritnye teknologier.

Personligt ser jeg frem til ny platform indenfor laptops, hvor vi snart ser Santa Rose med understøttelse for 800MHz RAM og hurtigere processorer.
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 16:17 #6
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:18 #7
jaja, jeg kender godt moores lov.

det mest interessante ved 45nm intel core er nu nok SSE4, men det er jo ikke alverden

Jeg skal nu nok have et Dx10 kort, alt andet vil blive forældet for hurtigt, nu hvor microsoft endelig har droppet den vanskelige bagudkompatiblitet
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:20 #8
Desuden kan Dx10 kort godt køre Dx9 spil, det er du nok godt klar over, men dit indlæg er lidt tvetydigt ved det punkt
Avatar billede screem_brille Novice
02. februar 2007 - 16:21 #9
venig i hvad man køber idag, er "næsten" forældet i det du går ud af døren, men sådan har det altid været, det man skal gøre sig bevidst om, er hvornår de "ældre" produkter er faldet så meget i pris, at det kan svare sig at købe dem, og stadig være rimelig godt med i kapløbet, nogle gange rammer man rigtigt andre gange gør man ikke
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 16:24 #10
Selvfølgelig kan du afvikle Dx9 spil. Synes du ikke det er ret logisk :D
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:24 #11
det sagde jeg jo også :P
Avatar billede huset Praktikant
02. februar 2007 - 16:28 #12
:D

Vend tilbage hvis du finder en opsætning. Så kunne jeg kommentere den.
Avatar billede adam0053 Nybegynder
02. februar 2007 - 16:31 #13
tja, har ikke gjort mange overvejelser endnu

havde tænkt på 2gb ram, en god core2 duo, og et DX10 kort som kan holde hverfald 3 år, om ikke andet så på laveste indstillinger, til omkring/under 10.000, men det bliver vist lidt hård...
Avatar billede mads-3 Nybegynder
05. februar 2007 - 21:25 #14
hvis du spørger mig er det godt at købe tingene et stykke tid efter de er kommet ud..
Spil, hardware CD'er osv.
De falder jo i pris.
Så kan du have "state-of-the-art" i overraskende kort tid og have betalt meget for det lige når det kommer ud...
Kan I huske hvor hurtigt PS2'en faldt i pris? Det tog da ikke lang tid, så var den faldet 50% i pris, hvor mange måneder gik der?
Og PS3'en er vist nok først lige kommet ud i USA eller hvordan det er, og den skulle være en kææmpe OM'EEER så vidt jeg har hørt. Overpris for en maskine der i specs lyder meget syg, men egentlig ikke er det, og slet ikke pengene værd.
Men ihvertfald. Hvis du vil have en dum PC, så tjek disse:
http://topdata.dk/product.asp?product=3492&sub=260&page=1
http://topdata.dk/product.asp?product=3493&sub=260&page=1

Men jeg tror måske godt det kan betale sig at vente på noget i stil med et geforce 8600, og så skal du også gøre klart med dig selv, om du vil bruge så mange penge på en computer...
Man behøves ikke køre med 350FPS med alle settings på high/max...
Men det er din beslutning.
Jeg købte bare en ret extrem computer for ca 1 år siden, og jeg har "fortudt" lidt..
Ikke fordi jeg fortryder, for det er der ikke noget der hedder i min verden, da det er spild af tid, men du forstår godt hvad jeg mener.
Avatar billede adam0053 Nybegynder
06. februar 2007 - 00:08 #15
mads-3, visse computerdele falder bare ikke i pris, deriblandt topgrafikkort, ikke før efterfølgeren kommer

jeg har tænkt mig at samle den selv, da jeg syntes færdigsamlede PCere er latterlige

jeg kunner heller aldrig finde på at købe et billigkort, som 8600 er/bliver. selv med et 8800 GTX kommer crysis ikke til at køre ekstremt hurtigt.

jeg ved ikke hvad du skal bruge din PC til, men jeg tror nu ikke jeg kan fortryde at købe en stor PC, jeg gjorde det hvertfald ikke sidste gang.

så for at sige det rent ud, forstår jeg altså IKKE hvad du mener
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2007 - 10:20 #16
"mads-3, visse computerdele falder bare ikke i pris, deriblandt topgrafikkort, ikke før efterfølgeren kommer"

Vås! Alt hardware falder i pris, også top kort ;D

8600 er ikke et billigkort!
Hvad angår Crysis, så er dette stadig uvis, og du handler vel ikke en stor maskine ind alene for at kunne afvikle ét spil perfekt.
Avatar billede huset Praktikant
06. februar 2007 - 10:21 #17
"jeg har tænkt mig at samle den selv, da jeg syntes færdigsamlede PCere er latterlige"

Suk - sikke noget pjat. Måske for nogen passer de ikke optimalt, men det gør de i langt de fleste tilfælde.
Avatar billede adam0053 Nybegynder
07. februar 2007 - 13:48 #18
tja, jeg ville nok ikke købe en færdigsamlet PC selv, da de fleste af dem jeg har set har en dårlig sammensætning, eller er for dyre i forhold til hvad jeg skal bruge

jeg skal heller ikke have nye harddiske eller andre drev, da jeg allerede har