Avatar billede taishi Nybegynder
26. maj 2001 - 15:13 Der er 4 kommentarer

underligt med det f****** lydkort

jeg et lydkort og det hedder vidst nok Creative Sound Blaster 128 PCI BULK, og det vil ikke afspille 2 lydstreams på harddisken samtidigt, men godt afspille cd og f.eks. netradio samtidigt. det giver ingen mening for mig. kan det eventuelt være fejl i opsætningen? eller ligger fejlen i hardwaren?
Avatar billede frock Nybegynder
26. maj 2001 - 18:46 #1
Hvis du spiller en cd, kører lyden direkte fra cd-drevet til lydkortet og videre ud.

Normalt kan du ikke spille flere forskellige ting samtidig i windows. Men her er det lydkortet, der samler op og smider lyden fra cd-drevet ud samtidig med lyden fra windows.
Avatar billede taishi Nybegynder
26. maj 2001 - 22:34 #2
normalt?
de fleste jeg kender har ingen prblemer med at afspille 2 streams på samme tid. kender en der kørte lidt over 30 på samme tid, så det er enten i hardware eller opsætning problemet ligger
Avatar billede grav Nybegynder
27. maj 2001 - 16:39 #3
Hovhovhov.
Jeg mener da bestemt heller ikke at et SB PCI128 kan klare flere lydfiler på én gang. Jeg mener, det er driveren, der definerer dette, så det kan være, de andre lydkort, du snakker om, har en driver, der understøtter dette.
At du kan afspille cd\'er, er som frock siger, fordi cd-lyden kører uden om alt hvad der hedder drivere og dit og halløj.
Avatar billede thomasreby Nybegynder
31. maj 2001 - 16:09 #4
Principielt kan SB PCI 128 kun afspille een digital stroem af gangen, begraensningen ligger i VXD driveren.
Men....Windows ME har en WDM driver indbygget der muliggoer afspilning af flere digitale stroemme paa en gang.