Avatar billede zerocrash Nybegynder
01. februar 2007 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Pris på Solo i forhold til oplyst pris på hjemmeside

Hej eksperter...

Er der andre end mig der synes eller kan se det urimelige i at betale 50,- for en gang upload på små 256kbit?

Hvis du kan så læs videre.
Jeg ringede til cybercity for at høre om jeg mon ved en fejl var blevet "glemt" prismæssigt - da 8mbit SOLO ifølge hjemmesiden koster 349,-/md.

Problemet er at lige 1 uge efter at det var bestilt (men ikke opsat hos mig) var prisen røget ned på 349,- - og jeg mente derfor at cybercity af sig selv burde sænke prisen på min BS-aftale som jeg har oprettet for at undgå yderligere 25 kr i gebyr.

Well - dagene går - prisen falder ikke yderligere og jeg tror det hele er i orden til jeg får min BS-aftale med den første regning fra CC.

Prisen er nu 3x399,- til trods for at de kun de få dage efter satte prisen ned på SOLO 8mbit.
Well - idag ringede jeg så derind fordi jeg begyndte at undre mig meget.
Jeg fik fat i M.....

ZC: Hej, jeg vil gerne høre hvorfor det er jeg betaler 399 pr. måned for min 8mbit solo når i reklamere med 349 på jeres hjemmeside?
M: Jo, det er fordi du automatisk (hvilket du også har fået brev om tidligere) her pr. 19. marts (senest) bliver opgraderet i upload fra 512 -> 768kbit.

ZC: Well - hvad nu hvis jeg vælger at spare de 50 kr pr. måned - vil min upload så forblive den samme eller hvad?! For i har jo lovet mig en højere upload!

M: Hvis du vælger at ville betale 349 pr. måned istedet for de 399 du betaler nu - så mister du den opgradering som vi har meldt ud til dig du får kvit og frit.

ZC: Så det du siger er, at alle nye cybercity kunder altså betaler 349 kr. men ikke får en højere upload om et halvt år?! Okay, siden hvornår er i begyndt at drive den praktik. ALLE jeg kender (25 stk.) har fået opgraderet deres upload - de betaler sjovt nok 349 for den samme linie.

M: Nej, det kan bestemt ikke passe - de lyver!

ZC: Jeg tror du lyver! For når der bliver testet på linien og vi tjekker modem og faktura - så står der sjovt nok 8032/768 til 349,- - HVORFOR kan JEG så ikke gå ned i pris når i gør det ved alle andre?!

M: Det gør vi heller ikke - det betaler kunderne for.

Okay - her stopper vi så bare for det sidste kvarter blev en stor mudderpøl.

Jeg vil gerne vide - hvad stiller jeg op her?! Ringer igen til CC og be'r dem om at få sat prisen ned eller hvad!? For jeg synes faktisk det er noget svineri at jeg de sidste 7 - til 19. marts 8. måneder - har betalt 8x50,- = 400 DANSKE FUCKING KRONER - for meget i forhold til alle andre som bestilte på samme tid!

Nogen med gode råd, hører jeg gerne herom ASAP!

På forhånd tak!
Avatar billede keysersoze Guru
01. februar 2007 - 22:36 #1
du fortæller en masse - men i din tekst er der en masse løse ender der gør at man kan blive lidt forvirret. Er det korrekt, at det du bestilte kostede 399,-? Og at det du bestilte var en 8192/512 men som vil blive opgraderet til en 8192/768? Og at den pris der hedder 349,- er for en 8192/512?
Avatar billede jonas84 Nybegynder
02. februar 2007 - 00:44 #2
Giver keysersoze ret. Det du skriver er fuldstændigt usammenhængende og hvad er det egentlig du forventer!? Det kan godt være at du er sur, men tror du ikke at du burde omformulere dit indlæg? Du lyder mest af alt bare som en vanvitigt bitter mand der ender op med ikke at få nogen hjælp.

Nægter at tro på, at samtalen var ordret som du skriver. Det giver ikke nogen mening...!

"400 DANSKE FUCKING KRONER .... Nogen med gode råd, hører jeg gerne herom ASAP!" - Hvad er det for noget? Hvad tror du det her er? Folk hjælper herinde af egen fri vilje. Ikke fordi de får sådan noget her smidt i hovedet.

Cybercity har aldrig tilbudt 768kbit i upload til privatkunder.

Prøv igen tak.
Avatar billede zerocrash Nybegynder
02. februar 2007 - 16:42 #3
@keysersoze - Jeg undskylder. Det er korekt at det er en 8192/512 jeg bestilte til en pris af 399,- men som bliver opgraderet til en 8192/768. Prisen skiftede få dage senere til 349 for samme linie (8192/512kbit) og er så den faktiske pris NU og her.. Se evt. CC's hjemmeside.

@Jonas84:
1: Jeg er aldeles ikke sur - jeg er frusteret. Jeg tror også at du som forbruger ville blive lettere frustreret over at blive røvrendt af din ISP. Og som tillæg kan jeg orientere om at det her indlæg aldeles ikke er skrevet i vrede - men fordi jeg vil høre om andre har oplevet det samme.

2: Hmm... hvis det havde været en TEKST-samtale kunne jeg jo så have dokumenteret det skrevne - men nu har min mobil ikke indbygget optager så det bliver lidt svært at modbevise det. Tro eller lad være.

3: Hvad er hvad?! LÆS mit indlæg før du citerer mig! For hvis jeg klipper noget af dit indlæg ud og citerer dig kan jeg få en helt anden ordlyd ud af en enkelt linie end hvad meningen var! Jeg skriver IKKE at folk bliver BETALT for at hjælpe mig her! Jeg skriver at jeg bliver snydt for 50,- som i realiteten ikke giver mig noget som helst - og som det sidste halve år er blevet til 400kr. Hvad gør din bank med udestående gæld?! Sætter renter på - jeg betragter det her som udestående gæld fra CC's side når de laver forskelsbehandling.

og endelig - 4:
Jo! CC tilbyder ikke DIREKTE dig en upoload til privatkunder på 768kbit - men hvis du ikke lige er oplyst om det så har jeg og samtlige andre CC kunder fået et brev hvori der står - at man efter et halvt år - vil blive opgraderet med 25% ekstra UPLOAD.

Regne regne regne:
0,25*512 = 128
512+128 = 768

Ergo - JO! De udbyder 768kbit til PRIVATE. Nu skriver jeg det her fordi du selv prøvede at smide mudderet på mig - men da det lader til, du ikke helt ved hvad det her drejer sig om, vil jeg stille, pænt og roligt - anmode dig om at udeblive fra deltagelse i mit ? da du jo åbenbart ikke helt er med på hvad CC har at tilbyde.

ZC
Avatar billede keysersoze Guru
02. februar 2007 - 22:46 #4
i så fald mener jeg ikke du er snydt - i hvert fald i henhold til hvad du formentlig har godkendt af betingelser ved bestilling. Om det er urimeligt at betale for den højere upload afhænger nok mest af hvad man har behov for - men jeg er ret sikker på at det er normal procedure, uanset om det er CC, TDC eller et tredie stede, at give eksisterende kunder bedre vilkår fremfor lavere pris.

I bund og grund risikerer du jo det samme alle andre steder - køber du et par bukser i denne uge kan de være sat ned i næste uge og du får intet retur eller noget medmindre butikken kører med en prisgaranti for bukserne.

Derfor vil jeg ikke umiddelbart mene at du har de mange muligheder - først og fremmest skal du nok nærlæse betingelserne du skrev under på i sin tid da de vil kunne sige hvem der har ret. Har du ret er der jo kun ét at gøre, nemlig at henvise til betingelserne næste gang du taler med CC - har CC ret må du enten lade som ingenting eller kontakte dem og spørge hvad du har af muligheder for evt at nedgradere og dermed få en billigere pris.
Avatar billede jonas84 Nybegynder
03. februar 2007 - 09:55 #5
Helt enig med keysersoze.

Jeg prøver desuden slet slet ikke at smide mudder på nogen som helst. Jeg synes bare det lød/lyder som om du er enormt sur. De citater var ikke, synes jeg, sat ind i en forkert kontekst, men lad det nu ligge.

Jeg vender tilbage...
Avatar billede Sweet1 Nybegynder
29. juli 2007 - 14:46 #6
Øhm, hvis han har bestilt et produkt, og Cybercity så vælger at opgradere det for ham, så skal han da ikke betale 50,00 kr. pr. måned for det, med mindre CC har forespurgt kunden om kunden ønsker at betale de 50,00 kr. ekstra for det og kunden har sagt god for det.

Jonas84:
Du siger "Cybercity har aldrig tilbudt 768kbit i upload til privatkunder." hvordan kan det så være at jeg er blevet tilbudt det og kører med det ? jeg er privatkunde :)

Alt i alt så tror jeg at Zerocrash har fået fat i en inde i CC som ikke ved så meget igen om hvad der kan lade sig gøre og ikke kan lade sig gøre, tit er det studerende som tjener lidt ekstra ved at læse op fra tekstfiler hvad kunden skal gøre i den givne situation, og kommer man ud over den tekstfil så er CCpersonen på glatis.

/Sweet1
Avatar billede zerocrash Nybegynder
29. juli 2007 - 23:27 #7
Hmm... jeg tror du har ret eller i hvert fald er inde på det korrekte..

Men skidt pyt... Jeg valgte at beholde linien - som så blev "opgraderet" til 8128/768 i første omgang. 2½ mdr. senere fik jeg brev om, at jeg ville blive opgraderet til 20/1 mbit så snart det var muligt i mit område - og 2 uger efter fik jeg så et nyt modem med posten. Betaler så stadig 399,- for min nuværende linie - men synes nu det er rimeligt - NU... :)