Avatar billede matias Nybegynder
01. februar 2007 - 18:26 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Ram til ældre Compaq PC

Jeg har en ældre Compaq med 128 mb ram.
Jeg vil gerne have lidt flere i og kan også se der er olads til et modul mere.
Jeg kan ikke lige finde ud af hva model nummer den har men har fundet et serie nummer på bagsiden. Nummer: 8017DLB40865
Det er sådan en flad model der kan ligge under skærmen.
Hvem kan hjælpe med at finde de rigtige ram?

matias
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 18:33 #1
prøv lige at hente Everest home 2.20  http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Installere og start det. Klik på Motherboard, klik på SPD -der vil stå model navn osv.
Avatar billede matias Nybegynder
01. februar 2007 - 19:04 #2
Ja men problemet er at maskinen ikke er koblet til lige her hvor jeg er
Avatar billede haverslev Novice
01. februar 2007 - 19:26 #3
Så er det ikke så nemt, det er IKKE nok med 8017DLB40865.
Har du ikke en usb stick, som du kan have Everest på og installere det ?
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2007 - 19:58 #4
Avatar billede matias Nybegynder
01. februar 2007 - 20:45 #5
makse> ja det er forkert for den bruger SD-ram kan jeg se i den
Jeg tror den er en "Deskpro"
Avatar billede makse Nybegynder
01. februar 2007 - 20:59 #7
Hvad får dig til at tro at det er en Deskpro?
Avatar billede matias Nybegynder
01. februar 2007 - 22:31 #8
Jeg er ikke 100% sikker - men mener bestemt det står på den - som sagt så står den ikke lige her
Avatar billede matias Nybegynder
01. februar 2007 - 22:34 #9
Men er 100% sikker på det er SD-ram der sidder i den
Havde den åben i dag og ville prøve med nogle DDR-ram jeg har men de kunne jo ikke gå i opdagede jeg