Avatar billede bripse Nybegynder
01. februar 2007 - 17:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Webside styring med Access database.

Webside styring i database gennem rullemenu og tryk knap
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2007 - 18:59 #1
?
Avatar billede bripse Nybegynder
01. februar 2007 - 19:53 #2
skulle nok havde forklaret mig ligt bedere
man har en webside i en database. og på siden vil jeg gerne havde rullemenu med links til andre sider i databasen, og det skal aktiveres med tryk knap.

tabellerne har jeg lavet og jeg kan også se de links jeg har lagt ind i rullemenuen men jeg kan ikke aktiver dem.
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2007 - 20:12 #3
Hope you understand English

If you want to open a hyperlink to a web page then you can use

application.FollowHyperlink "http:\\www.google.dk"
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2007 - 20:13 #4
so if you have a combobox with hyperlinks in then somthing like this should work

Application.FollowHyperlink Me.YourComboBox
Avatar billede bripse Nybegynder
01. februar 2007 - 20:36 #5
Il take it in English
you have a webside i a database and on the side you have a rollmenu
from that menu you can select what ever webside you have in your database. when you have funde what side you want to look ad you push the buttom.
i have the tabeller in to group "names and Links" but i cant get it to work
Avatar billede terry Ekspert
01. februar 2007 - 20:39 #6
is it possible for me to see your dB?

ekspertenATsanthell.dk

change AT to @
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 07:39 #7
Du skal lige huske, at da du sikkert har 2 kolonner, en med navn og en med hyperlink, så sætter du din kombo til 2 kolonner og sætter kolonnebredde til BreddePåFeltcm;0cm og koden bliver så:

Application.FollowHyperlink Me.YourComboBox.Column(1)
som svarer til kolonne 2!~)
Avatar billede bripse Nybegynder
02. februar 2007 - 07:44 #8
Ja.
Men hvad så med knappen?
Der har jeg lavet en tabel til men jeg kan ikke finde en kombination funktion.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 07:54 #9
Din rullemenu er kombinationsfunktionen... og din knap:

private sub DinKnap_Click()
Application.FollowHyperlink Me.DinRulleMenu.Column(1)
End sub
Avatar billede terry Ekspert
02. februar 2007 - 12:07 #10
I'd better mention that we arent talking normal Access forms but links to HTML pages.
Avatar billede Slettet bruger
02. februar 2007 - 23:02 #11
I'll pack my bag and leave!~)