Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 18:37 Der er 12 kommentarer

Hardware = forbedring af ydeevne?

Hej.
Jeg bruger meget af min fritid på spillet World of Warcraft: Burning Crusade, og når jeg spillet det ligger min FPS på 15-20 stykker, hvilket betyder at det hakker meget når jeg spiller.
Dette er iriterende og jeg vil prøve at forbedre det.
Så jeg tænkte på om noget mere RAM, eller et Grafik Kort ville hjælpe.

Jeg har en DELL Dimension 4600, 512 MB RAM, GeForce 5200 grafik kort.

Jeg har prøvet og nedskærer for detaljerne i selve spillet men det er ikke den store forskel.

Så mit spørgsmål til jer er:

Hvad kan hjælpe på det, så det bliver bedre?

Da jeg ikke er den store kender, til PC Hardware, vil jeg sætte pris på hvis i skriver hvad det forskellige betyder, hvis i har et svar til mig:)

Tak
31. januar 2007 - 18:40 #1
et nyt grafikort! fx5200 er bedst egnet som dørstopper (no offense), men det er så ekstremt ringe :S med en opgradering af det, og 512MB ram vil det hjælpe meget på det.
Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 18:52 #2
ok, skal det være et specielt grafik kort, så ? noget der er specielt gosdt til spil, eller måske noget der er egnet til world of warcraft?
Avatar billede lzs Nybegynder
31. januar 2007 - 18:59 #3
Hvor mange penge har du at gøre godt med?
Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 19:10 #4
nok :)
Avatar billede fluse Nybegynder
31. januar 2007 - 19:15 #5
Skal vi skyde på at det du skal bruge er DDR ram, og et AGB grafik kort? :)
Eller rettere, eftersom det er en p4 der sidder i så er det det du skal bruge.

I så fald ville jeg smide lidt penge efter nogle kingston valueram PC3200. Så du kommer op på 1 gb.
Dem her: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=48878

ang. grafik kort vil et 7600GS være en STOR forbedring. hehe...
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=255104

det er så ca. 1000-1200kr

Fluse
Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 19:16 #6
ok, lige et spørgsmåk, hvad er  AGB og p4 ? :)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 19:18 #7
Jeg kunne se en STOR forbedring da jeg gik fra 512 til 1024 MB RAM i WoW. Selvom jeg har en Celeron 1.8 med et Radeon9200SE(Skodkort til omkring 300kr)
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 19:19 #8
p4 = Pentium 4 Processor(CPU)
AGB = AGP = En standard inde for grafikkort. I dag er der AGP, men det nyeste er PCI Express
Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 19:19 #9
ok, det lyder godt :)
Avatar billede frseverin Nybegynder
31. januar 2007 - 19:21 #10
OkAY, mange tak for hjælpen :)
Avatar billede screem_brille Novice
01. februar 2007 - 12:50 #11
husk og luk spørgsmålet ;)
Avatar billede lzs Nybegynder
13. april 2007 - 12:59 #12
På tide at lukke?