Avatar billede dj-bmw Nybegynder
31. januar 2007 - 18:06 Der er 3 kommentarer

Deling af internet..

Hej,

Skal siges fra starten at jeg ikk kender alle ord og begreber, men håber i forstår mit spørgsmål.. :-)

Hjemme hos os har vi delt internettet mellem 3 computere.
Det starter inde på kontoret hvor routeren, switchen og alt det er sat til. Derfra kører det så ud på to værelse. Det ene værelse sidder der en super computer geek (hehe, ikk mig) som også har en router/eller switch, ved ikk lige helt hvad det er.
Og fra hans router/switch går der så et kabelt ud til det sidste værelse.
Jeg synes det er utroligt mange ledninger inde på det første værelse, der skal nok være 4 ledninger til internettet. Hans internet kører altid lynhurtig og vi to andre sidder og håber at internettet kan kører. Så mit spørgsmål er, om han kan have fusket med et eller andet, så han får mere power ud af hans deling end de to andre?
Har spurgt ham, men han siger jo bare nej. (ville jeg også have gjort, hvis det kan lade sig gøre)

Så håber virkelig i kan hjælpe med at opklare mit lille mysterium.

Mvh
Avatar billede mcgoat Nybegynder
31. januar 2007 - 18:15 #1
Der er nogle router hvor (hvis man er geek) man kan sætte båndbrede filter på. Så 1 comuter får f.eks 70% og resten må deles om de 30%.
Avatar billede dj-bmw Nybegynder
31. januar 2007 - 18:18 #2
Det gik sørme stærkt  :-)
Er der nogen måde kan evt. kan se det, eller for den sags skyld, slår det fra?
01. februar 2007 - 07:58 #3
Check/test/mål hastigheden:

Internethastighed http://www.internetkvalitetsguide.dk/StreamSpeed_Download.asp
http://kundeservice.tdc.dk/testcenter/ (Start hastighedstest)